Audi świętuje 25 lat rodziny samochodów RS

Rozmiar tesktu A A A
-
Audi świętuje 25 lat rodziny samochodów RS
Najwyższe osiągi, charakter oraz usportowiona linia, tymi elementami wyróżniają się już od 25 lat modele niemieckiego producenta Audi. Pierwszym samochodem, który miał zaszczyt rozpocząć tą linię produktów był Audi RS 2 Avant. Sportowe kombi debiutowało na rynku w 1994. Samochód wyposażony był w pięciocylindrową jednostkę, która wytwarzała moc 315 KM. Kolejnym kluczowym modelem w rozwoju sportowej linii samochodów Audi był w 1999 roku Audi RS 4 Avant. Samochód otrzymał 2.7l silnik V6 tak jak w modelu Audi S4 Avant. Dopracowany silnik przy współpracy z brytyjską firmą Cosworth Technology, mógł się pochwalić dużym wzrostem mocy. Sportowa wersja Audi S4 Avant dysponowała maksymalną mocą 265 KM, silnik w Audi RS 4 Avant dysponował już mocą 380 KM. W 2005 roku na rynku zadebiutowała druga generacja modelu Audi RS 4, tym razem pod maską znalazła się jednostka V8 o mocy 420 KM. Kolejny duży skok technologiczny w silnikach samochodów z rodziny RS nastąpił w 2008 wraz z premierą Audi RS6 Avant. Biznesowe kombi wyposażone zostało w silnik V10 o pokaźnej mocy 580 KM. W 2013 roku linia RS zawitała w segmencie SUV, pierwszym autem był Audi RS Q3, samochód w pierwszym okresie sprzedaży dysponował mocą 310 KM, pod koniec roku 2014 340 KM. W 2016 wprowadzona została kolejna aktualizacja silników i model dysponował już mocą 367 KM.


Fot. Audi

Audi RS 2 Avant (1994): 2,2l Pięć cylindrów-Turbo, 232 kW (326 KM)
Audi RS 4 Avant (2000): 2,7l V6-Biturbo, 279 kW (380 KM)
Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2002): 4,2l V8-Biturbo, 331 kW (450 KM);
od 2004 RS 6 plus, 353 kW (480 KM), limitowana seria 999 egzemplarzy
Audi RS 4 Limousine (2005), RS 4 Avant (2006), RS 4 Codriolet (2006):
4,2l V8, 309 kW (420 KM)
Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2008): 5,0l V10-Biturbo, 426 kW (580 KM),
od 2010 RS 6 plus z maksymalną prędkością auf 303 km/h
Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2009): 2,5l Pięć cylindrów, 250 kW (340 KM);
od 2012 plus-Version 265 kW (360 KM)
Audi RS 5 Coupé (2010) i RS 5 Codriolet (2012): 4,2l V8, 331 kW (450 KM),
Audi RS 3 Sportback (2011): 2,5l Pięć cylindrów, 250 kW (340 KM)
Audi RS 4 Avant (2012): 4,2l V8, 331 kW (450 KM)
Audi RS Q3 (2013): 2,5l Pięć cylindrów, 228 kW (310 KM);
od 2014 250 kW (340 KM); od 2016 performance-Version 270 kW (367 KM)
Audi RS 6 Avant (2013): 4.0l V8-Biturbo 412 kW (560 KM);
od 2015 performance-Version 445 kW (605 KM)
Audi RS 7 Sportback (2013): 4.0l V8-Biturbo 412 kW (560 KM);
od 2015 performance-Version 445 kW (605 KM)
Audi RS 3 Sportback (2015): 2,5l Fünzylinder 270 kW (367 KM)
Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016): 2,5l Pięć cylindrów 294 kW (400 KM)
Audi RS 3 Limousine (2017): 2,5l Fünzylinder 294 kW (400 KM)
Audi RS 5 Coupé (2017): 2,9l V6-Biturbo 331 kW (450 KM)
Audi RS 4 Avant (2017): 2,9l V6-Biturbo 331 kW (450 KM)
Audi RS 5 Sportback (2018): 2,9l V6-Biturbo 331 kW (450 KM)

Fot. Audi

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2019-07-17 07:30:02
Tu możesz podyskutować o artykule: http://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Audi-swietuje-25-lat-rodziny-samochodow-RS

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt