Landrover DC100 rewolucja przez duże R

Rozmiar tesktu A A A
-
Landrover DC100 rewolucja przez duże R
Defender jest najbardziej znanym modelem marki Land Rover i zarazem najczęściej wykorzystywanym przez czerwony krzyż samochodem terenowym, widocznym między innymi w każdym filmie z tematyką Safari. Produkowany od 1948 roku, z lekkimi zmianami, przejdzie już niebawem "rewolucję". Zaprezentowany ostatnio samochód koncepcyjny DC100 i DC100 Sport ma zastąpić wysłużony model i wyciągnąć styl samochodu z czasu powojennego do 21 wieku.


Prosty wygląd

Jedyne, co łączy starego Defendera z DC100, jest fakt, że obydwa są terenowe. Wygląd zewnętrzny współczesnej wersji jest nowoczesny, a zarazem prosty. Samochód ten nabrał estetyki pasującej do miejskiego ruchu, nie tracąc przy tym swoich właściwości terenowych, a zdobywając wiele bardzo praktycznych dodatków, o czym więcej w "Nie tylko wygląd z 21 wieku".

Wymiary DC100 wynoszą: 4,47 m długości, 1,97m szerokości i 1,83m wysokości. Model Sport jest trochę mniejszy od standardowego - o 33cm krótszy i 27cm niższy, w szerokości jednak zmiany nie ma. Rozstaw kół to w obu modelach 2,55m. Próg w DC100 Sport jest wyższy, z powodu lekko zmodyfikowanego przedniego błotnika i wynosi 32,6 stopni, natomiast w zwykłym DC100 - 29,3 stopni.

Mimo dosyć nowoczesnego i raczej nieznanego wcześniej wśród modeli Land Rovera designu, gołym okiem można dostrzec charakterystyczne cechy tego producenta. Dolna część samochodu, jak w każdym pojeździe marki, jest prosta - bez jakiejkolwiek innowacyjności w prowadzonej linii. Ostro ścięte końce karoserii, małe zwisy i duże, 22-calowe koła, dają pojazdowi kolejny atrybut marki Land Rover - czworokątny wygląd. Kolejne stare rozwiązanie, to opierająca się na boku za pomocą podpórki klapa od silnika.

Stare rozwiązania, po nowemu

Podobnie, jak poprzednie modele Defendera, DC100 wyposażono w 3 przednie siedzenia. Pod środkowym siedziskiem znajduje się duży schowek, a fotel pasażera można złożyć, dzięki czemu powiększa się długość bagażnika. Standardowy model DC100 posiada dodatkowo 3 siedzenia z tyłu. Wielką i naturalną różnicą jest na pewno to, iż DC100 to model bardziej luksusowo wyposażony, zarówno poprzez użyte materiały, jak i nowoczesny wygląd.

Wszystkie przyciski i pokrętła zostały prosto i przejrzyście ułożone w środkowej części deski. Koncepcyjny DC100 otrzymał też dotykowy, zdejmowany ekran, który nawiązując do Defendera, umieszczony został na środku. Wykazane na nim są wszelkie informacje dotyczące samochodu, jego położenia na mapie i ułożenia względem nawierzchni.

Nie tylko wygląd z 21 wieku

Tym, co zdecydowało o praktyczności Defendera wobec konkurencji, są jego rozwiązania i właściwości jezdne. Zgodnie z aktualnymi trendami, wszystko co wcześniej było analogowe, teraz musi stać się cyfrowe i naszpikowane fajnymi gadżetami. DC100 ma ich więcej, niż wystarczająco. W tym Land Roverze znajdziemy miedzy innymi:

Sonar - przed wjechaniem w rzeczkę dobrze wiedzieć, czy samochód w ogóle będzie w stanie przez nią przejechać. Dokładna informacja wyświetlana jest na dotykowym ekranie.
Opony z kolcami - W Polsce bardzo przydatne rozwiązanie w porach zimowych. Specjalne przygotowane opony z wbudowanymi kolcami, uruchamianymi przez elektryczny system, który spuszcza powietrze z komory standardowej opony i napełnia tą z kolcami. Dzięki temu rozwiązaniu jazda nawet po lodzie może być przyjemnością.
W nowym modelu znalazło się jeszcze wiele innych, przydatnych rozwiązań, zarówno do jazdy w terenie, jak i po ulicy.

Napęd

W DC100 znalazł się tylko jeden silnik. Jest to jednostka 2-litrowa, z możliwością doposażenia i zmiany w hybrydę. Do niego dołączona jest 8-biegowa, automatyczna skrzynia, z inteligentnym napędem na 4 koła.

Rewolucja udana

Wersja rynkowa DC100 pojawi się dopiero w 2015 roku, ale to, co producent pokazał już teraz, jest naprawdę warte uwagi. Skok, który przejdzie Defender, będzie niesamowity, pozwalając nawet mniej doświadczonym kierowcom skusić się na jazdę po terenie. Zanim model trafi na rynek, zapewne dostanie na pokład jeszcze kilka dodatkowych gadżetów i zmieni się lekko optycznie. Puki Land Rover będzie szedł w kierunku, jaki demonstruje nowy model, nie powinno być źle.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Mika - 2012-04-18 15:18:14
Idealny samochód, jeśli chodzi o jazdę po naszych polskich drogach :) Taka terenówka powinna poradzić sobie z drogowymi nierównościami :D

Ewa - 2011-11-16 13:59:07
Fajne te opony ciekaw czy takie są dostępne na rynku. Bezpieczniej bym się czuła na ulicy bo raczej na odśnieżanie nie ma co liczyć.

Paweł Robert Kostecki - 2011-11-14 10:13:28
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Landrover_DC100_rewolucja_przez_duze_R

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt