Ford Focus - czas dogonić konkurencję

Rozmiar tesktu A A A
-
Ford Focus - czas dogonić konkurencję
W ciągu ostatnich 2 lat na rynku aut segmentu c dużo się wydarzyło, a Ford pozostał w tym czasie bardzie bierny i nic nie zmieniał w swoim Focusie. W końcu jednak nadeszła kolej na nowy i lepszy model. Na Targach w Paryżu Ford podał wiele ciekawych informacji na temat swojego przyszłościowego Focusa. Według nich samochód będzie mógł znów zagościć na rynku, jako jeden z lepszych (jeśli nie najlepszy) samochód segmentu C w swojej klasie. Planowana sprzedaż tego modelu to początek roku 2011.


Design

Różnica w design'ie zewnętrznym wobec poprzedniej wersji nie jest gigantyczna. Samochód co prawda zyskał bardziej sportowe linie i bardziej agresywną prezencję dzięki nowym reflektorom, jednak ogólna bryła bardzo niewiele się zmieniła. Tak jak jego poprzednie wersje, Ford Focus będzie dostępny zarówno znanej już, klasycznej wersji Hatchback, jak też w Kombi i bardzo rzadko spotykanym nadwoziu sedan.

Wnętrze

Wnętrze nowego Focusa jest mocno odmienione wobec poprzedniej wersji. Na pierwszy rzut oka widać ładnie i inteligentnie rozmieszczony kokpit. Na niebiesko świecąca się deska rozdzielcza nadaje samochodowi nowego, nowoczesnego uroku. Intuicyjne sterowanie multimediami z kierownicy zapewnia kierowcy komfortową jazdę bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy. Jednak na tym nie kończą się nowinki w nowym modelu. Forda Focusa możemy wyposażyć także w dotykowy ekran, dzięki któremu szybciej i bez konieczności używania pokręteł dotrzemy do funkcji, którą chcemy znaleźć.

Silniki

Pod katem silników Ford miał zawsze przygotowaną dużą ofertę, jednak zawsze brakowało w niej silnika, który z odpowiednimi przeciążeniami eksploatowałby pozostałe, świetne podzespoły na miarę ich możliwości, pozwalając kierowcy wykorzystać cały potencjał samochodu. W końcu, właśnie teraz, Ford zlitował się nad swoimi kierowcami i da im do dyspozycji 250-konną jednostkę o pojemności 2l w wersji ST. Będzie ona jednak dostępna dopiero w 2012 roku.

Benzyna

1.6l 105 KM
1.6l 125 KM
1.6l 150 KM
1.6l 184 KM 240Nm 7,9s 0-100

Diesel

1.6l 95KM
1.6l 115KM
2.0l 115KM
2.0l 140KM
2.0l 163KM

Podsumowanie

Ford Focus, tak jak jego poprzednie wersje, wprowadza wiele ciekawych funkcjonalności. W samochodzie znajdziemy miedzy innymi kilka technologi które dopiero co weszły w życie w klasie premium, jak np. automatyczne hamowanie do 30 km/h aby uniknąć kolizji, czy też wspomaganie rozpoznawania znaków drogowych w gorszych warunkach.

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


- 2010-10-31 00:49:42
Jak będzie miał właściwości jezdne aktualnego Focusa to źle nie będzie tylko ciekaw ile będą chcieli za niego i co w standardzie będzie bo te dodatki co autor wypisał to zapewne będą słono kosztować.

- 2010-10-30 18:19:40
Z przodu wygląda jak Lacetti, ale wewnątrz super. Moim zdaniem za bardzo upodabnia się do typowych tanich masówek. Coraz mniej indywidualizmu.

Paweł Robert Kostecki - 2010-10-29 22:44:14
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Ford_Focus___czas_dogonic_konkurencje

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt