Nowa wersja Fiata Pandy - gotowa na nierówne tereny

Rozmiar tesktu A A A
-
Nowa wersja Fiata Pandy - gotowa na nierówne tereny
Fiat ujawnia swoje pierwsze premiery przed zbliżającymi się Targami w Paryżu. 29 września zadebiutuje najnowsza odsłona bestsellerowego modelu Panda. Przy tej okazji zostanie zaprezentowany nowy napęd, który będzie punktem powrotu przekazywania siły silnika na cztery koła w tym segmencie samochodów.


Do dyspozycji nowego modelu Fiat przeznaczył 2 silniki. TwinAir Turbo, z pojemnością 0,9l, o mocy 85KM, oraz MultiJet II, z pojemnością 1,3l o mocy 75KM. Aby zapewnić jak najlepsze warunki jezdne nowej wersji, ulepszono zawieszenie. Model ten posiadać będzie elektroniczną blokadę dyferencjału. Na dodatek oba silniki będą wyposażone w system Start & Stop, co pozwoli na jeszcze niższe spalanie. Silnik TwinAir Turbo ma mieć zasilanie zarówno metanem, jak i zwykłą benzyną.

W standardowym wyposażeniu Pandy znajdziemy między innymi ESC z funkcją ELD, ręcznie sterowaną klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD i MP3, 15-calowe, aluminiowe obręcze kół, elektrycznie sterowane lusterka, zamek centralny z pilotem i tylne zagłówki.
Oprócz standardowego wyposażenia, Panda otrzyma jeszcze dwa nowe pakiety. Pierwszy z nich - Trekking - będzie dostępny zarówno w wersji z napędem na oś przednią, jak i w tej na wszystkie koła. Samochód będzie sie wyróżniał między innymi terenowym wyglądem oraz systemem Tracion+, który pomaga w utrzymaniu przyczepności na śliskich nawierzchniach. Wersja Natural Power z kolei będzie wyposażona w nowy silnik, o pojemności 0,9l.

Nowa Panda będzie miał na pokładzie nowe rozwiązania w kwestii zawieszenia, co zapewni lepszy komfort w podróży. Z przodu znajdziemy niezależne zawieszenie McPhersona. Z tyłu, zamiast wahacza wzdłużnego, zastosowano układ połączonych wzajemnie kół z belką skrętną (lżejszy i o lepszych właściwościach jezdnych). Wymiana ta wiąże się ponadto z obniżeniem hałasu, który przedostaje się do kabiny.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


bosch - 2013-10-23 21:14:01
Najczęstszym objawem uszkodzonej turbosprężarki, jest niewątpliwie spadek mocy silnika, piszczenie i gwizdanie, a często również ubywający olej silnikowy. Niekiedy właściciele samochodów wymieniają bardzo kosztowne podzespoły silnika, mając nadzieję na rozwiązanie usterki. Ubywający olej w mniemaniu niektórych mechaników, może znikać przez zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. Zapominają jednak o tak ważnym elemencie, jakim jest turbosprężarka. Turbosprężarka jest częścią układu smarującego. W ciągu jednej minuty, przez turbosprężarkę przepływa kilka litrów oleju, co pokazuje powagę możliwie zaistniałej nieszczelności w turbinie. Jak rozpoznać, że to turbosprężarka przepuszcza olej? Najprościej jest zdjąć przewód dolotowy przy samej turbosprężarce (przy wyłączonym silniku) i jeśli w przewodzie jak i na łopatkach wirnika będą ślady oleju to znak, że czeka nas regeneracja turbosprężarki. Przyczyną tego jest uszkodzony pierścień uszczelniający na wałku, przez co powstaje luz wzdłużny i poprzeczny, a tym samym możliwość wycieku oleju. Kolejnym objawem może być brak mocy, co najczęściej jest winą zapieczonej zmiennej geometrii turbosprężarki bądź uszkodzonego zaworu podciśnieniowego. Problem ten zazwyczaj dotyka turbosprężarek w silnikach wysokoprężnych, gdyż powstający nagar zanieczyszcza kierownice zmiennej geometrii. Nasza pracownia oferuje usługę samego wyczyszczenia zmiennej geometrii/zaworu upustowego turbosprężarki, bez potrzeby regeneracji. Kolejnym objawem uszkodzonej turbosprężarki mogą być niepokojące gwizdy oraz piski. Tutaj problem często tkwi w nieszczelnym układzie dolotowym oraz uszkodzonym kole kompresji. Przewód można zlokalizować poprzez ich demontaż i ocenę stanu technicznego. Koło kompresji też można ocenić (tylko na wyłączonym silniku), poprzez demontaż przewodu dolotowego przy turbosprężarce. Jeżeli łopatki wirnika są poszarpane lub wygięte, turbosprężarka nadaje się do [url=https://regeneracja-turbosprezarek.pl]regeneracja turbosprężarek[/url] . Przyczyną uszkodzonego przewodu może być chociażby przeładowanie turbosprężarki lub niewłaściwy montaż przewodu a czasem po prostu starość przewodu. Przyczyną uszkodzonego koła kompresji natomiast, jest przedostanie się na łopatki wirnika ciała obcego. Najczęściej dzieje się tak, na skutek nie wymienianego na czas filtra powietrza lub przez nieszczelność przewodu dolotowego do turbosprężarki. Częstym objawem uszkodzonej turbosprężarki może być również zatarcie się zespołu wirującego turbosprężarki. Dzieje się tak na skutek przerwanego dopływu oleju smarującego turbosprężarkę. Również nieumiejętna eksploatacja pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę, może przynieść taki właśnie efekt. Przyczyną jest najczęściej zanieczyszczony olej silnikowy oraz niewłaściwa eksploatacja pojazdu. Jedynym wyjściem jest regeneracja turbosprężarki.

Paweł Robert Kostecki - 2012-09-06 23:42:04
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Nowa-wersja-Fiata-Pandy-gotowa-na-nierowne-tereny

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2021 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt