Nowe Combo - komfort w ciężkiej pracy

Rozmiar tesktu A A A
-
Nowe Combo - komfort w ciężkiej pracy
Opel ma ten model w swojej flocie od1985r, a obecna wersja nie była zmieniana przez ostatnie 10 lat. Teraz nadszedł czas na unowocześnienie, którego dokonano we współpracy z Fiatem, budując nowego niemieckiego VANa na bazie modelu Doblo.


Praktyczność i funkcjonalność

Wygląd nowego modelu jest zdeterminowany przynależnością do floty Opla, czego dowodzi trapezoidalny grill z chromowaną belką, styl przedniego zderzaka oraz aluminiowych felg. Do tego ostro pochylona przednia szyba, niski profil maski, szeroki kąt widzenia przez boczne lusterka i nisko kończące się tylne okno, zapewniają doskonałą widoczność wokół auta.

W Combo silnie postawiono na dostosowanie modelu precyzyjnie do oczekiwań kupującego. Można zacząć wybór od przeznaczenia - pasażerskiego lub dostawczego, następnie dostosować rozstaw osi, a w wersji pasażerskiej ilość siedzeń (2, 5 lub 7). Kolejny etap to dobór preferowanej wysokości dachu, a następnie silnika, który to wszystko będzie napędzał.

Opel obiecuje wybitną jakość i funkcjonalność na co dzień, dając kierowcy wiele udogodnień. Anatomicznie wyprofilowane, regulowane w 4 płaszczyznach siedzenie kierowcy, regulacja położenia koła kierownicy, oraz intuicyjnie rozmieszczone elementy sterowania, mają zapewnić wygodę podróżowania i codziennej pracy. Komfortu dopełnia wspomaganie kierownicy, napęd na przód z systemem ABS i zaprojektowane na nowo zawieszenie.

W wersji dostawczej kabina pasażerów jest oddzielona od ładunku mocnym panelem. Można również zamówić z jednej lub dwóch stron drzwi rozsuwane, które w standardzie ma wersja pasażerska. Dzięki temu użytkownik ma dostęp do ładunku ze wszystkich stron. Mamy tu do dyspozycji pojemność maksymalną 4600 litrów i ładowność do 1 tony - najlepsze obecnie możliwości w tej klasie aut.

Z kolei modele osobowe zaprojektowano dla maksymalnej wygody pasażerów. Wiele schowków w drzwiach i pomiędzy siedzeniami, duża komora nad przednią szybą, uchwyt na dokumenty oraz schowek, w którym można zamontować laptopa, pozwalają pomieścić wszystko, co może być potrzebne na codzień lub w dłuższej podróży. Wersje pasażerskie są dostępne w specyfikacjach Essentia, Enjoy oraz Cosmo. Wszystkie z centralnym zamkiem i tylną kanapą z 3 zagłówkami, dzieloną w stosunku 60:40.

Moc i wytrzymałość

Opel podarował temu modelowi aż 6 jednostek napędowych: benzynowych, dieslowskich oraz na gaz ziemny (CNG)

Diesle:

1.3 CDTI, 66kW/90 KM,
1.6 CDTI, 66kW/90 KM lub 77 kW/105KM,
2.0 CDTI, 99kW/135 KM - jednostka najwyższych osiągów.

Benzynowa:

1.4 l, 70kw/95 KM

CNG:

88kW/120KM, dzięki turbodoładowaniu.

Wszystkie silniki zapewniają długi zasięg jazdy, szczególnie ceniony przez intensywnych użytkowników. Podczas gdy wersje benzynowe mają 60-litrowy zbiornik, wersja na gaz ma aż 94-litrowy i dodatkowy benzynowy 22-litrowy. Jest też dostępna wersja Combo z szerszym rozstawem osi, do której można zamontować bak o pojemności nawet 130l, pozwalający przejechać bez tankowania pełne 750km.

Jednostka benzynowa oraz 1.3 CDTI współpracują z 5-biegową, natomiast CNG i silniejsze diesle 6-biegową przekładnią manualną. Z kolei 1.6 CDTI 66kW/90KM dostanie automatyczną, 5-biegową skrzynię Opla "Easytronic".

Z wyjątkiem jednostki CNG, wszystkie mają opcjonalnie dostępną funkcję Start/Stop, zmniejszającą zużycie paliwa i emisję CO2 . Silnik 66kw/90KM 1.3 CDTI z tą funkcją oferuje najniższe zużycie paliwa w tej klasie aut - jedynie 4.8l/100km. i emisję CO2 na poziomie 126g/km.

Dla obniżenia kosztów eksploatacji zwiększono wytrzymałość jednostek CDTI, które muszą być serwisowane tylko co 35.000 km.

Podsumowanie

Combo cierpliwie czekał na swoją rewolucję 10 lat. Na szczęście Opel przypomniał sobie o tym modelu, który być może bez unowocześnienia dalej dobrze by się sprzedawał, jednak w dzisiejszej codzienności sprawdzałby się coraz słabiej. Wygląda na to, że gdy zacznie być produkowany w lutym 2012r, znajdzie wielu nabywców także spośród użytkowników wcześniejszego modelu. A być może, ze względu na unowocześniony wygląd, zostanie również doceniony przez zwolenników modeli konkurencji. Najważniejszy jest fakt, że wciąż oferuje swoje dawne właściwości, a dodatkowo zapewnia większy komfort podróżowania i codziennej pracy.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2011-10-05 11:51:14
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowe_Combo___komfort_w_ciezkiej_pracy

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2019 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt