i30 i kontynuacja historii sukcesu

Rozmiar tesktu A A A
-
i30 i kontynuacja historii sukcesu
Na Targach we Frankfurcie (IAA) zaprezentowana została druga generacja klasy kompaktowej - Hyundaia i30. Pierwsza sprzedała się w Europie w liczbie 360 tyś sztuk. Nowa ma nie tylko dorównać temu wynikowi, ale nawet go prześcignąć i osiągnąć poziom 120 tyś rocznie. Ponadto powinna mocno utrwalić pozycję koreańskiego producenta w tej klasie samochodów. Sprzedaż nowego i30 ma ruszyć na początku roku 2012.


Zaprojektowany dla Europejczyków.

Tę wersję i30 stworzono w Centrum Rozwoju w Niemczech, konkretnie Ruesselsheim. Pojazd zaprojektował główny designer Thomas Buerkl, zgodnie z koncepcją designu "Fluidic Sculpture".

Wymiary samochodu to 4,3m długości i 1,78m szerokości, przy 1,47m wysokości. Usportowiony wygląd nadwozia, zapewniony przez silne i muskularne linie, to główne atuty designu nowego Hyundaia, które mocno go wyróżniają pośród konkurencji. Rozstaw osi w tym modelu to 2,65m, co zapewnia odpowiedni komfort podczas podróży.

Charakterystyczny front to wizytówka tego kompaktowego pojazdu. Heksagonalny (6-kątny) grill i długie przednie reflektory, z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej w kształcie L, znamy już z większego brata - i40. Wszystko to zostało zaadaptowane w nowym i30 i odpowiednio do niego dostosowane.

Nie tylko miejsca dla pasażerów zrobiło się więcej. Bagażnik urósł o 38litórw i w standardowej pojemności mieści aż 378l. Samo wnętrze zostało wykonane z dobrej jakości materiałów. Kokpit samochodu jest czytelny i intuicyjny, jego obsługa nie powinna sprawiać problemów nawet najmniej obeznanym z techniką użytkownikom.

Także pod kątem bezpieczeństwa i użyteczności Hyundai postarał się. W nowym i30 znajdziemy np. airbagi chroniące kolana i adaptacyjne światła przednie, pomocne na zakrętach. Z nowinek technicznych ułatwiających poruszanie się po miejskiej dżungli, i30 został doposażony w duży, 7-calowy monitor z nawigacją i kamerą cofania.

Napędy do koloru, do wyboru

W przeciwieństwie do ostatnio wprowadzonego modelu Elentra, w i30 znajdziemy więcej niż tylko jeden napęd, dokładniej mówiąc dostępne będą 2 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne.

Benzyny to 1,4l, o mocy 100KM i znany już z ix35 - 1,6l o mocy 135KM. Diesle z kolei, to 1,4l, o mocy 90KM i dwa po 1,6l, 110 i 128 KM. Nie znajdziemy więc w i30 bardzo mocnych silników, co rekompensuje ekonomia jazdy. Dla tych, którzy lubią czuć dreszczyk emocji od sportowych osiągów, Hyundai przygotował inny model - Veloster.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Michał - 2011-10-29 02:48:11
Mam i30 rocznik 2010 samochód warty swojej ceny. Dosyć wygodny, ciekaw jak będzie ten nowy. Z wyglądu tysiąc razy ładniejszy.

ktoś - 2011-10-20 13:49:06
Ładne kształty. Ciekaw jak się prowadzi. Coraz lepsze się robią te koreańskie pojazdy

Paweł Robert Kostecki - 2011-10-12 21:01:40
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/i30_i_kontynuacja_historii_sukcesu

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt