Cel postawiony przez Volvo do roku 2020, coraz bliżej cz I

Rozmiar tesktu A A A
-
Cel postawiony przez Volvo do roku 2020, coraz bliżej cz I
Historia Volvo jest jak rollercoaster - raz na górze, raz na dole. Jeszcze zaledwie dwa lata temu firma była na skraju bankructwa i gdyby nie pomoc ze strony Chin, Volvo zapewne podzieliłoby losy drugiego, także bogatego w historię - Saaba. Szwedzki producent wykorzystał swoja drugą szansę, czego efektem będzie największa w dziejach Volvo wymiana modeli. Na targach w Genewie zaprezentowanych zostanie aż 6 odświeżonych konstrukcji. Jednak zmiana budowy nadwozia i wystroju wnętrza nie grają tu tak dużej roli. Podobnie pod kątem bezpieczeństwa samochody te wciąż będą przynajmniej jedną, jeśli nie dwie generacje do przodu przed konkurencją.


Najbardziej luksusowy model z oferty Volvo - S80 - otrzymał lekki retusz, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przedni dolny wlot powietrza został teraz połączony w jedną całą bryłę (w poprzedniej wersji był on dzielony wzdłuż linii nosa). Kolejną zmianą jest nos, który został teraz lekko wysunięty do przodu. Umieszczony na nim grill także zmienił formę z kwadratu na trapez. Tylna górna linia zderzaka została obniżona na wysokość dolnej krawędzi otworu bagażnika.



Kolejny model, który otrzymał takie same modyfikacje w przedniej części nadwozia, to V70, który teraz dodatkowo dołączy do grona Executive – najbardziej luksusowej serii szwedzkiej marki. Model XC70 otrzymał najmniejszą dawkę modyfikacji wyglądu. Zmianom uległa struktura wlotu powietrza - z prostokątów na sześciokąty - oraz obramowania przy światłach przeciwmgielnych, które z kolei zmniejszono. Pod kątem wymiarów samochody utrzymały swoje wartości.



Wizualnie wewnątrz nowych generacji wiele się nie zmieniło. Samochody otrzymały dodatkowe oświetlenie, które pozytywnie wpływa na efekt "ambiente" samochodu. Więcej zmian można zobaczyć pod maską. Wszystkie jednostki zostały przekonstruowane, dzięki czemu są teraz jeszcze bardziej ekonomiczne. Przykładowo S80, wyposażony w 115-konny silnik D2, ma spalanie na poziomie 4.1l. W modelu V70 wynosi ono z kolei 4,2l, co czyni go najbardziej ekonomicznym silnikiem w tej klasie samochodów. Jednak komu jest mało, może skorzystać z mocniejszego, i jak najbardziej wystarczającego na ten segment, silnika 163-konnego, przy którym spalanie wynosi zaledwie 4.9l/100km.

Kolejną nowością w Volvo jest nowy system manualnej zmiany biegów, umieszczony przy kierownicy i dostępny w samochodach z automatyczną skrzynia biegów. Model S80 dodatkowo będzie dostępny z systemem, gdzie kierowca może decydować o dostosowaniu układu jezdnego do warunków. Dostępne tryby, to Comfort, Sport (obniżone nadwozie) oraz Four-C ( automatycznie dostosowywane przez samochód).



Do tego momentu modyfikacje w taborze Volvo były minimalne, jednak prawdziwa magia wymiany modeli zaczyna się w nowym oraz opcjonalnym wyposażeniu. Bezpieczeństwo oraz komfort grały bardzo ważną rolę od zawsze. Dlatego między innymi wszystkie 3 modele będą dostępne z systemem City Safety, który teraz działa przy prędkości do 50km/h (wcześniej było tylko 30km/h). System ten jest w stanie wyhamować samochód, gdy przykładowo przechodzień wybiegnie przed maskę. System ten teraz nie tylko reaguje, gdy ktoś znajdzie się przed nami, ale także aktywnie obserwuje ruch w otoczeniu, co dodatkowo zwiększa prawdopodobieństwo uniknięcia wypadku.

Kolejnym rozwiązaniem, które ma poprawić bezpieczeństwo, nie tylko kierowcy, ale także innych uczestników ulicy, są zaawansowane reflektory. Samochód na bieżąco zbiera dane o natężeniu ruchu, zarówno z tyłu, jak i z naprzeciwka. Na tej podstawie automatycznie dostosowuje moc oraz długość świateł.



Nowości pod kątem komfortu zawierają pożyteczne opcje, przydatne przede wszystkim w zimę. W odświeżonych Volvo, 7”, dotykowe ekrany, zostaną wykonane w tej samej technologi HMI, co w modelach V40. Przekłada się to przede wszystkim na wygodę, dlatego, iż ekran taki można obsługiwać nawet w rękawiczkach. Dla osób, które nie lubią nosić rękawiczek podczas prowadzenia samochodu, Volvo przygotował podgrzewaną kierownicę. Kolejne zimowe udoskonalenie, to nowy system odmrażania szyby przedniej. Samochód, który zostanie wyposażony w czujnik deszczu, otrzyma go dodatkowo.

Nowe modele Volvo będą także wyposażone w połączenie z internetem. Dostęp do sieci można zapewnić w dwa sposoby. Pierwszy, to podłączona komórka z udostępnionym internetem, lub specjalne urządzenie z kartą sim. Komu nie będzie się chciało naciskać na ekran, będzie mógł sterować głosowo ( jakie to będą języki, jak na razie nie podano ). Dostępne opcje w samochodzie, to połączenie z mapami google, radia internetowe, w pełni działająca przeglądarka ( tylko podczas postoju ), wyszukiwarka wolnych miejsc parkingowych. Ciekawą opcją wydaje się także geolokalizacja połączona z Wikipedią. Podczas jazdy wyświetlane są dane z encyklopedii, dotyczące aktualnie mijanych miejsc. To jednak zaledwie początek długiej listy opcji, serwowanej przez Volvo w nowych generacjach swoich modeli.

W części drugiej więcej informacji o S60, V60 oraz XC60.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


bender - 2013-03-02 18:24:29
Co ja bym dał aby taką 80 posuwać :). Przynajmniej jakaś klasa.

Paweł Robert Kostecki - 2013-03-02 00:50:48
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Cel-postawiony-przez-Volvo-do-roku-2020--coraz-blizej-cz-I

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt