
Nowa Auris prezentuje się wobec swojego poprzednika zdecydowanie bardziej sportowo. Zastosowanie LEDowych swiateł do jazdy w dzień, wraz z nowym, prawie że szpiczastym nosem z logo Toyoty, nadaje Aurisowi bardzo dynamiczny wygląd. Przód, połączony z długim dachem panoramicznym, dodatkowo uwidacznia jego sportowy zarys. Dalszą część dynamicznej linii znajdziemy z tyłu samochodu. Długie tylnie światła z ostrymi zakończeniami, nadają nowemu Aurisowi nie tylko wrażenia dynamiki ale także agresywności. Sam samochód został ponadto obniżony, co czyni go najniżej zawieszonym samochodem z segmentu C - zabieg ten wpływ miał na aerodynamikę i zmniejszenie zużycia paliwa. Wymiary nowej Toyoty, to 4,28 wysokości (+ 3 cm wobec poprzednika), 1,76m szerokości i 1,46m wysokości (5 cm w stosunku do poprzednika). Rozstaw osi nie uległ zmianie i nadal wynosi 2,6m.
Wnętrze nowego Aurisa jest przewidywalne i zarazem lekko nudnawe. Pod kątem designu nowy Auris raczej stracił, niż zyskał. Brak reprezentacji wewnątrz tego, co się dzieje na zewnątrz. Zakończenia klamek, obramowań konsoli, wywietrzników, wykonane zostały mimo wszystko z wysokiej jakości materiałów.