Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 04-05-2010 CLS Shooting Brake to najnowszy prototyp przedstawiony przez „stajnię” Mercedesa. Pod nazwą CLS do tej pory kryła się usportowiona limuzyna z zaokrąglonym dachem. Produkcja pierwszego modelu CLS ruszyła w 2004 roku, samochód ten jest zaliczany zarówno do segmentu E (wyższa klasa średnia) jak i do segmentu G (samochody sportowe). Jest to tak naprawdę klasa E w droższym i lepiej skrojonym garniturze.
Design
Stylistyka modeli klasy CLS zawsze mi się podobała. Miałem co prawda trochę zastrzeżeń do przodu, ale tył za to był według mnie idealny. Nowy model w wersji kombi, a przynajmniej jego prototyp pod względem designu zachowuje dobre cechy swojego poprzednika i eliminuje wady. Po tym jak na rynku pojawił się super-sportowy SLS zauważam, że niemiecki koncern odnalazł swój własny i niepowtarzalny styl. Przód nie jest już kwadratowy i nijaki, ma swój charakter i o to właśnie chodziło. Design nowego Mercedesa jest niezwykle dynamiczny, potężne, masywne przetłoczenia na bokach karoserii dają poczucie bezpieczeństwa i solidności. Uwieńczeniem samochodu jest przeszklony dach zakończony ostrym spadem ku tyłowi.
Wnętrze
Wnętrze to majstersztyk. Fantastyczne połączenie kolorów od jasnego, kremowego poprzez kawowy, delikatne brązy aż po czerń. Każdy element ma przypisany właściwy sobie kolor. Robi to niesamowite wrażenie, kolory nie są dobrane przypadkowo, są przemyślane i przyjemne dla oka. Materiały jak przystało na Mercedesa są bardzo wysokiej jakości, nie ma się do czego przyczepić. Świetnie wyprofilowane siedzenia z wkomponowanymi zagłówkami zapewniają najwyższy komfort podróży. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest panoramiczna szyba przednia lub wręcz przeszklony cały dach tak jak w przypadku tego modelu, jest to dobre rozwiązanie, które zapewnia niezapomniane wrażenia z podróży szczególnie pasażerom tylnej kanapy.
Silniki
Samochód będzie wyposażony w silnik V6 nowej generacji o pojemności 3,5l dysponujący mocą 305KM. Maksymalny moment obrotowy w przypadku tej jednostki napędowej wynosi aż 370NM. Bezpośredni wtrysk paliwa zapewni mniejsze spalanie od obecnie stosowanych silników.
Podsumowanie
Po według mnie średnio udanej klasie E, po wielu latach bez charakteru przemawiającego do młodej grupy docelowej, Mercedes wreszcie zaprojektował dynamiczny, usportowiony samochód z charakterem. Jeśli CLS w wersji kombi trafi do sprzedaży w niezmienionej formie to na pewno zyska wielu zwolenników. Jeśli niemiecka marka przy projektowaniu kolejnych modeli zachowa ten styl, a chodzi mi dokładniej o stylistykę przodu zastosowaną po raz pierwszy w modelu SLS i nawiązującą do historycznych modeli to może uzyskać sporo nowych fanów. Z niecierpliwością czekam na możliwość dokładnego przetestowania tego samochodu.