Renault Twingo dla niej spokojnej i sportowej

Rozmiar tesktu A A A
-
Renault Twingo dla niej spokojnej i sportowej
Na tegorocznych Targach IAA zaprezentowany został Renault Twingo, który pojawi się oficjalnie na rynku w 2012r. Samochód klasyfikuje się poniżej Clio i jak można by się spodziewać, jest typowym autem dla kobiet. Jednak aby zaspokoić rządzę i dreszczyk sportowych emocji, Renault przygotował dwie odmiany tego modelu: R.S. i Gordini.


Miły dla oka

Nowy Twingo, tak jak inne modele tego producenta, lubi zrywać ze standardami, oferując klientom coś unikalnego, co raczej inny przeciętny europejski producent samochodów bał by się wprowadzić na rynek. Jak już przywykliśmy, Renault lubi niekonwencjonalne rozwiązania i całą moc tej filozofii ulokowano właśnie w tym modelu. Twingo jest pierwszym samochodem marki z nowym DNA.

"Piękne oczy masz" - to jedno z pierwszych określeń wyglądu zewnętrznego tego samochodu, jakie nasuwa się na myśl. Układ reflektorów i ich wygląd przypominają oczy z rzęsami. Kolejnym atrybutem oryginalnego designu są dosyć duże, jak na normy estetyczne, reflektory przeciwmgielne. Na tym jednak temat oświetlenia się nie kończy. Przechodzimy do tyłu, gdzie znajdziemy światła ułożone dosyć niestandardowo - tak, jakby były niezależne od siebie. Zamiast 2 dużych, znajdziemy 4 mniejsze, z kilkucentymetrowym odstępem od siebie.

Także pod kątem kolorów Renault musiał zabłysnąć. Znajdziemy tu miedzy innymi takie barwy, jak fuksja i błękitny niebieski. Ponadto do wyboru jest 10 różnych dachów, a dokładnie ich wzorów. Gdyby tego jeszcze było mało, kolor lusterek też można sobie samodzielnie dobrać, tzn. mieć inny, niż reszta samochodu. Właścicielka może więc mieć egzemplarz idealnie współgrający z jej osobowością. Prawdopodobnie zawsze włoży jakąś część ubrania, która będzie pasować do pojazdu.

Przyjemnie i potulnie

W środku nowe Twingo stało się bardziej kolorowe. Dopasowano odpowiednio wszystkie elementy i zastosowano kontrasty dla rozweselenia wnętrza. Nie tylko na zewnątrz możemy dostosowywać samochód według naszego widzimisię, ale także wewnątrz mamy taką możliwość. Mimo niewielkich wymiarów samochód zapewnia więcej miejsca w środku, niż się wydaje. Bagażnik możemy rozbudować z niewielkich 230 do 959 litrów. Ponadto znajdziemy sporo schowków, gdzie Panie będą mogły pomieścić swoje zakupy.

Mocy nie brakuje

Pod kątem silników ten model nie będzie błyszczał - do wyboru są tylko 4 jednostki, z czego 2 wysokoprężne. Wszystkie mają 1,2l i różnią się jedynie mocą. W benzynie mamy do wyboru 75 albo 100KM. W przypadku jednostki wysokoprężnej natomiast - 75 lub 85 KM.

R.S. na sportowo

Każda licząca się marka musi mieć w swoim garażu model ze sportowym duchem. W tym Renault prawie nie odbiega od innych. Różnicą jest fakt, że od innych producentów w wersjach sportowych do dyspozycji dostajemy silniki, które w 99% nie są dostępne w ich modelach standardowych. Natomiast w przypadku Twingo R.S. podrasowany model oznacza tylko zmianę wyposażenia i lekki retusz zewnętrznego designu. Na przykład chromowane rury wydechowe, spoiler i 16-calowe, czarne alufelgi.

Do wnętrza wersji R.S. Francuzi przyłożyli się już lepiej. Ponadto wykorzystali swoje doświadczenie wyniesione z formuły 1, dając nowemu Twingo trochę klimatu siedzenia w bolidzie. Wnętrze zostało dobrze zaprojektowane i dopracowane. Konsola środkowa z systemem sterowania audio, wskaźnik obrotów i boczne wloty powietrza, wykończone są czarnym kolorem. Kontrast wobec tego stanowią białe elementy przy kierownicy, poziome, białe kreski na sportowych siedzeniach i białe obwódki obrotomierza. Dodatkowo znajdziemy monitor R.S, na który możemy przywołać dane silnika, ilość wykonanych przejazdów i inne sportowE parametry. Jest to jednak opcja dodatkowa.

Gordini w czym się różni

Dla tych, którzy nie słyszeli, Gordini to w firmie Renault kwintesencja sportowych osiągów. Dla Renault Gordini jest tym, czym dla Fiata Abarth. Jednak ważniejszą kwestią jest fakt, czym się różni ten model od zwykłego. Przede wszystkim jest to charakterystyczny lakier. W tym modelu znajdziemy niebieską barwę, rodem z francuskiej flagi i 2 białe paski, podkreślające sportową duszę. Jednak kto wizualnie nie chce się wyróżniać aż tak bardzo, może wybrać spośród trzech innych: białego, czarnego i czerwonego. Pod maską znajdziemy 100-konny silnik o pojemności 1.2l lub 85-konną jednostkę wysokoprężną. Dobra nowina, przynajmniej w tym modelu, jest taka, że pojawi się także wersja z silnikiem 1.6l. o mocy 133 koni.

Emancypowany samochód

Sam samochód w roli miejskiego transportu sprawdzi się niemalże idealnie. Jednak co charakterystyczne dla sporej części małych aut, jest zdecydowanie zaprojektowany dla kobiety. Jego wielkim plusem jest to, że pasuje zarówno dla młodej, energicznej dziewczyny na wypady ze znajomymi, jak i dla starszej Pani, która jeździ sobie na zakupy lub do kościoła. Oczywiście wszystko zależy od dobranej wersji. Samochód w opisanych wersjach trafi do salonów w 2012 roku.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2011-11-06 22:50:41
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Renault_Twingo_dla_niej_spokojnej_i_sportowej

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2019 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt