Saab 9-5 Sedan III generacja.

Rozmiar tesktu A A A
-
Saab 9-5 Sedan III generacja.
Pierwszy Saab 9-5 w wersji nadwozia sedan wyjechał na ulice w 1998 roku. W 2010 roku jesteśmy świadkami zapowiedzi III generacji tego modelu. Saab na początku swojego istnienia czyli w roku 1937 został założony jako szwedzki koncern lotniczy, dzisiaj jest samodzielnym przedsiębiorstwem produkującym samochody osobowe. Samochody koncernu ze Skandynawii zawsze uważane były jako modele klasy premium, niestety nie zawsze słusznie. Jak jest w tym przypadku? Zapraszam do przeczytania artykułu.


Design

Design to wielki plus tego pojazdu. Saab przyłożył się i wykorzystał swój potencjał, samochód nawiązuje do kultowych modeli szwedzkiej marki i robi niesamowite wrażenie. Jest masywny, długi, elegancki a każda linia nadwozia ma swój początek i koniec. Pojazd pod względem stylistycznym jest do bólu przemyślany i wnosi na rynek świeżość, której brak jego niemieckim konkurentom. Według mnie świetnym pomysłem są srebrne obwódki wokół świateł przednich, samochód sprawia wrażenie jeszcze bardziej prestiżowego niż jest w rzeczywistości.

Wnętrze

Po raz pierwszy wnętrze Saaba nie „gryzie” mnie w oczy. Jest precyzyjnie wykończone materiałami najwyższej jakości, ergonomiczne no i co najważniejsze komfortowe zarówno przy krótkich jak i bardzo długich podróżach. Wielofunkcyjna kierownica nawiązuje do przednich wlotów powietrza oraz obwódek wokół kloszów lamp. Całe wnętrze jest skierowane w stronę kierowcy i właśnie jemu podporządkowane. Konsola centralna i wskaźniki prędkościomierza oraz obrotomierza zdradzają przeszłość Szwedów, którzy zajmowali się produkcją samolotów. Genialnym rozwiązaniem jest tzw. wyświetlacz projekcyjny. Wszystkie najistotniejsze komunikaty wyświetlane są na przedniej szybie w obrębie naturalnego pola widzenia kierowcy.

Silniki

Saab oferuje nam sporą różnorodność jednostek napędowych. Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe oraz trzy jednostki wysokoprężne.

1.6 Turbo, 180KM, 230NM, 220km/h.
2.0 Turbo Biopower, 220KM, 350NM, 240km/h.
2.0 Turbo Biopower XWD, 220KM, 350NM, 230km/h.
2.8 V6 Turbo XWD, 300KM, 400NM, 250km/h.
2.0 TiD, 160KM, 350NM, 215km/h.

Podsumowanie

Moim zdaniem najnowszy Saab 9-5 może spokojnie zostać równoprawnym konkurentem samochodów klasy premium. Ma wszystko czego potrzeba limuzynie z wyższej półki. Przez niektórych jest porównywany do Opla Insignia, ja się z tym nie zgadzam, Saab jest niepowtarzalny i przy odrobinie szczęścia może stać się samochodem kultowym.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2010-04-01 16:00:42
Tutaj możesz podyskutować o artykule https://www.moj-samochod.pl/Saab_95_Sedan_III_generacji.

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt