Audi odświeża swój sportowy samochód R8 i dodaje do niego plusa

Rozmiar tesktu A A A
-
Audi odświeża swój sportowy samochód R8 i dodaje do niego plusa
Niemiecki producent mimo rewelacyjnych silników i sporotwych osiągów w swojej ofercie posiada tak naprawdę tylko jeden tradycyjny sportowy samochodów, model R8. Samochód ten przez kilka ostatnich lat prowadził trzon zaawansowanych technologi niemieckiego producenta premium. Jednak lata mijają i nadszedł czas na kolejną ewolucję sportowego Coupe. Tym razem z dodatkową odsłoną z plusem. Premiera odbędzie się już za kilka dni podczas targów w Genewie.


Fot. Audi

Nowy Audi R8 dostępny będzie w dwóch wersjach. Podstawowa będzie posiadała silnik w układzie V10 o pojemności 5.2l i technologi FSI z mocą 540 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy pokryje się z mocą, a więc wynosić będzie 540 Nm. Wraz z automatyczną dwu-sprzęgłową skrzynią rozpędza samochód do 324 km/h. Na osiągnięcie 100 km/h na liczniku model ten potrzebuje zaledwie 3.5 sekund. Jednak dla niektórych może to być wynik mało interesujący, dla tych użytkowników Audi stworzył wersję z plusem. Tak jak wersja podstawowa silnik użyty w tej konstrukcji to FSI V10 o pojemności 5.2. Jednak w tym wypadku moc wzrasta do 610 KM, moment do 560 Nm, maksymalna prędkość musiała zostać ograniczona do 330 km/h, a przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3.2 sekundach.

Fot. Audi

Nadwozie wobec poprzedniej wersji otrzymała bardziej agresywnych nili. Wpływają na to głównie nowe światła , które wykonane zostały w pełni w technologi LED i są w pakiecie standardowego wyposażenia. Nowy grill wraz bardziej ostrymi wykończeniami maski przedniej wpływają na dynamiczną stronę nowego stylu nadwozia. Wersja plus otrzymała ponadto spory spoiler z tyłu - który nie jest chowany jak w przypadku podstawowej, tak aby zapewnić jak najlepszą przyczepność przy każdym przyspieszaniu.

Fot. Audi

Wnętrze nowego Audi R8 jest całkowicie nie do rozpoznania. Na pierwszy plan nasuwa się brak centralnego dotykowego ekranu, ten nowy sportowy Audi stracił na rzecz nowego rozwiązania, które zostało zintegrowane z deską rozdzielczą. Projektanci ograniczyli także do minimum dostępne opcje sterowane przez przyciski. Kierowca nad wszystkim panuje dzięki joystickowi, usytuowanego nie daleko od nowej bardziej stylowej i zdecydowanie lepiej podkreślające styl samochodu dźwigni do zmiany biegów. Nie można także nie wspomnieć o nowej kierownicy, która bardziej przypomina tą z F1 niż z tradycyjnych samochodów dopuszczonych do ruchu ulicznego.

Fot. Audi

Technologia i multimedialność to także mocna strona sportowych samochodów. Nie może więc dziwić, że Audi także zadbało o odpowiedni poziom w tym przedziale. Mimo nie dużej przestrzeni i ryczącego mocą ponad 500 mechanicznych koni silnika zainstalowanego z tyłu, Audi we współpracy z firmą Bang & Olufson udało się umieścić system audio o mocy 500W. Mocna współpraca pomiędzy niemieckim producentem samochodów, a firmą Nvidia także znalazła swoje rozwiązanie w tym samochodzie - chipset odpowiada między innymi za płynne wyświetlanie map nawigacji w najlepszej graficznej oprawie. Sprzedaż samochodu ma ruszyć już w lato 2015 roku. Za wersję bez plusa trzeba będzie zapłacić 165 tyś euro, do bardziej sportowej już ponad 187 tyś euro.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2015-02-26 22:28:11
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Audi-odswieza-swoj-sportowy-samochod-R8-i-dodaje-do-niego-plusa

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt