KODO - Dusza ruchu trafia do kolejnego modelu Mazdy

Rozmiar tesktu A A A
-
KODO - Dusza ruchu trafia do kolejnego modelu Mazdy
Japońskiemu producentowi, wraz z premierą pierwszych modeli z nowym designem KODO, udało się po raz kolejny wprowadzić na rynek samochody, które nie tylko dobrze wyglądają, ale także rewelacyjnie się sprzedają. Po pojawieniu się na początku roku popularnej 6, nadszedł czas dla nieco mniejszego samochodu - nowej 3. Wprowadzając ten oto model na rynek, Mazda będzie mogła powalczyć o największy i najpopularniejszy segment samochodów w Europie, stanowiący aż 25% rynku pierwotnego.




Nowa Mazda 3 dostępna będzie w dwóch wersjach nadwozia. Do wyboru potencjalny klient będzie miał pomiędzy kompaktowym sedanem, a sportowym hatchbackiem. Nadwozie kombi po raz kolejny raczej nie pojawi się w nowej popularnej 3. Zastosowany nurt designerski KODO, tak jak w Maździe 6, posiada bardzo ostre i wyraźne zakończenia, które swoją kulminację posiadają w nadkolach i przedniej części samochodu, przy atrapie chłodnicy. Sedan będzie jedynie dłuższy od swojego 5-drzwiowego brata. 4,58m wobec 4,46m długości. Pozostałe parametry rozmiarów pozostały takie same i wynoszą 1,79m szerokości bez lusterek, 1,45m wysokości oraz 2,7m rozstawu osi. Pojemność bagażnika limuzyny wynosi 419l, zaś hatchback - 350l, przy złożonych siedzeniach wzrasta do 1250l.



Wnętrze nowej Mazdy 3 zaprojektowane zostało zgodnie z filozofią Jinba ittai, oznaczającą jedność człowieka i samochodu. Dzięki temu część środkowej konsoli może wydawać się lekko ogołocona. Najważniejsze elementy sterowania samochodem przeniesione zostały przy lub na kierownicę, tak aby jak najrzadziej trzeba było tracić wzrok z ulicy i zarazem pełniej cieszyć się jazdą. Przez ten zabieg tworzą się w samochodzie 2 strefy. Jedna z nich przeznaczona dla kierowcy - strefa bezpiecznej jazdy, zaś druga dla pasażerów, strefa rozrywkowo-informacyjna.



Pod maską nowej 3 znajdzie się w sumie 4 jednostek napędowych, z czego niektóre wyposażone będą w manualną lub opcjonalnie w automatyczną skrzynię biegów. Jak na razie w gamie brakować będzie wersji MPS.

SilnikPojemnośćMocMoment obrotowyPaliwoSkrzynia biegów
SKYACTIV-G 1.51.5l100 KM150 NmBenzyna6-biegowa man.
SKYACTIV-G 2.02.0l120 KM210 NmBenzyna6-biegowa man./aut.
SKYACTIV-G 2.0 i-ELOOP2.0l165 KM210 NmBenzyna6-biegowa man./aut.
SKYACTIV-D 2.22.2l150 KM380 NmDiesel6-biegowa man./aut.



Nowa Mazda 3 to nie tylko nowy design samochodu i nowe silniki. Kolejna generacja kompaktowego japońskiego samochodu otrzymała także mocno zmodyfikowane wyposażenie wnętrza. Na pierwszy rzut oka widać 7-calowy dotykowy ekran, gdzie nie tylko działa nawigacja, ale także można oglądać przykładowo filmy. Połączony z 9-głośnikowym zestawem firmy BOSE sprawia, że nawet najbardziej wymagające muzycznie filmy lub mp3 brzmią rewelacyjnie. Dla osób, które chcą podczas podróży korzystać z internetu, będą mogły używać wbudowanego hotspotu internetowego. Wystarczy podłączyć komórkę, w której znajduje się łączność z internetem i każdy z pasażerów będzie mógł wygodnie korzystać z WWW.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2013-07-21 14:51:29
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/KODO-Dusza-ruchu-trafia-do-kolejnego-modelu-Mazdy

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2020 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt