Kia Venga, przepis na koreański sukces

Rozmiar tesktu A A A
-
Kia Venga, przepis na koreański sukces
Jeszcze nigdy w historii koncern Kia nie miał tak silnej pozycji na motoryzacyjnym rynku jak obecnie. Ofensywa trwa nadal, nie dawno Kia Motors Polska ogłosiła cennik oraz specyfikację długo oczekiwanego, objętego 7-letnią gwarancją modelu Venga. Będzie to z pewnością kolejny model w gamie Kia, który podobnie jak Cee'd stanie się prawdziwym hitem sprzedaży.


Kia Venga to samochód który został zaprojektowany w taki sposób aby połączyć funkcjonalność oraz przestrzeń charakterystyczną dla Mikro Vanów z segmentu B-MPV (Opel Meriva, Nissan Note, C3 Picasso) z dynamiczną stylistyką nadwozia przedstawicieli segmentu B hatchback (Toyota Yaris, Fiat Punto Evo, Ford Fiesta, Mazda 2, Skoda Fabia). Na rynku polskim Venga pozycjonowana będzie w segmencie samochodów małych "B". Koncern Kia zamierza tym samym z sukcesem konkurować właśnie z Fiatem Punto Evo, Toyotą Yaris, Skodą Fabia, Renault Clio, Oplem Corsa, czy Fordem Fiesta.

Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe o pojemności 1.4 i 1.6 litra i mocy odpowiednio 90 i 125KM oraz dwa wysokoprężne 1.4 o mocy 75 z 5 - biegową skrzynią biegów lub 90KM z 6 - biegową. Gamę silników Diesla zamyka 1,6 o mocy 128KM oferowany ze skrzynia 6 -biegową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5

Pracując nad samochodem Venga zespół konstruktorów Kia dołożył wiele starań, aby dla klienta europejskiego stworzyć pakiet oferujący obszerne wnętrze bez kompromisów w zakresie stylizacji oraz dynamiki jazdy. Zasługą przemyślanej konstrukcji pojazdu jest przewaga nad rywalami pod względem wielu kluczowych wymiarów wnętrza: przedniej i tylnej przestrzeni na nogi, szerokości na poziomie bioder oraz pojemności bagażowej. Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.

Kia Venga, jako pierwsza w tym segmencie pojazdów, oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest jako opcja we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach).

Auto dostępne jest w 4 wersjach wyposażenia do wyboru (S, M, L, XL). Kierowca Vengi będzie mógł dodatkowo "personalizować" swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Najbardziej spektakularną z tych opcji jest uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka auta i potęguje poczucie przestronności jego kabiny. Wśród dostępnych w pakietach lub osobno opcji znajdują się także m.in. system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, tempomat oraz ogranicznik prędkości. Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. W wersji XL dostępny jest również bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z przyciskiem start/stop silnika, z funkcją zapobiegającą zatrzaśnięciu kluczyków we wnętrzu.

Pracując nad samochodem Venga zespół konstruktorów Kia dołożył wiele starań, aby dla klienta europejskiego stworzyć pakiet oferujący obszerne wnętrze bez kompromisów w zakresie stylizacji oraz dynamiki jazdy. Zasługą przemyślanej konstrukcji pojazdu jest przewaga nad rywalami pod względem wielu kluczowych wymiarów wnętrza: przedniej i tylnej przestrzeni na nogi, szerokości na poziomie bioder oraz pojemności bagażowej. Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.

Kia Venga wyróżnia się kilkoma nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają kształtować przestrzeń kabiny i przedziału bagażowego. Jeżeli 422 litry standardowej pojemności ładunkowej (w normalnej pozycji siedzeń) nie wystarczają, Venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie zdolności przewozowej ładunku. I tak - dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym sam i jego pojemność do 552 litrów. Aby przewieźć przedmioty znaczniejsze wymiarowo, obie części tylnej dzielonej kanapy (60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji "Fold & Dive". Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa - bez potrzeby "upychania" zagłówków tylnych oparć. Po złożeniu obu siedzeń kanapy tylnej długość ładunkowa wynosi 1552 mm, a pojemność - 1486 litry (załadunek na wysokość podsufitki).

Nowa, czteroramienna kierownica, której wzór zwolna staje się rodzajem znaku firmowego Kia ma regulację pionową i poziomą kolumny, metalizowane ramiona dolne oraz przyciski zdalnego sterowania systemami na lewym i prawym ramieniu. Kolejnym elementem nowego markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, "trój-tubusowy" zestaw wskaźników.

Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania ("master control"). Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz Dot Matrix pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę.

Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda*, dźwignie selektora skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na puszki/kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.

Doskonałe własności jezdne Kia Venga zawdzięcza niespotykanie długiemu rozstawowi osi (2615 mm) i szerokiemu rozstawowi kół. Niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson i tylna belka skrętna - podobne do stosowanego w samochodzie Kia Soul - zapewnia pewność prowadzenia i wysoki komfort jazdy na różnej klasy drogach Europy. W zależności od napędu - zawieszenie Vengi wyposażone będzie w amortyzatory o odpowiedniej dla silnika benzynowego i dla Diesla twardości.

Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów konstruktorzy Kia dołożyli wielu starań, aby Kia Venga mogła zaliczać się do najbezpieczniejszych samochodów na rynku. W dążeniu do maksymalnej ochrony pasażerów, skonstruowana i produkowana w Europie Venga wyposażona jest w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Vengi pozwala unikać sytuacji krytycznych oraz stawiać czoła zagrożeniom, jakie występować mogą na co dzień w ruchu drogowym. System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC staje się coraz częściej stosowanym rozwiązaniem w dziedzinie zapobiegania wypadkom drogowym i Kia Venga w ten system jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie - w zależności od wersji wyposażenia. ESC obejmuje systemy kontroli trakcji (TCS) i wspomagający hamowanie awaryjne (BAS). Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają seryjne hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem przeciwblokowania ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD. System HAC, który także wchodzi w skład ESC ułatwia ruszanie na wzniesieniu automatycznie zapobiegając zsuwaniu się auta.

Gdy jednak kolizji nie udaje się uniknąć, ogromną rolę odgrywają elementy bezpieczeństwa biernego - poczynając od solidnej konstrukcji nadwozia. Karoserię Vengi zaprojektowano z użyciem najnowocześniejszych technik wspomagania komputerowego (CAD) i z zastosowaniem kluczowych komponentów ze stali o zwiększonej wytrzymałości, by skutecznie chronić kierowcę i pasażerów w razie kolizji czołowej, tylnej i bocznej, a także - w przypadku wywrócenia się pojazdu.

Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


- 2010-08-26 19:17:02
I prawidłowy link https://www.moj-samochod.pl/Kia_Venga__przepis_na_koreanski_sukces (nie mogę edytować ostatniej wiadomości)

- 2010-08-26 19:15:53
"panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka auta i potęguje poczucie przestronności jego kabiny" W upalne dni może być problem z nagrzewaniem się wnętrza. Ciekawe czy zastosowane są jakieś rozwiązania mające temu zapobiegnąć. Wydaje się, że w tym przypadku klimatyzacja musi być. Nie ulega wątpliwości, że po przeczytaniu tekstu nie ma się ochoty na własną Vengę, ale to jednak Kia. I właśnie czy idąc za przykładem innych znienawidzić markę czy jej produkty wcale nie są takie złe i warte zainteresowania?

Paweł Robert Kostecki - 2010-03-15 19:56:09
Tutaj możesz podyskutować o artykule https://www.moj-samochod.pl/Kia_Venga_przepis_na_koreanski_sukces

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2019 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt