Fot. Ford
Ford Mondeo Vignale produkowany będzie w Hiszpańskiej fabryce w Valenci, gdzie każdy z samochodów składany jest przez sześć zespołów zawierające najbardziej doświadczonych pracowników. Dodatkowo do procedury ONE Ford składającą się z bardzo skrupulatnego sprawdzania nowych samochodów, które wyjeżdżają z fabryki. Modele Vignale otrzymają dodatkowo 100 nowych testów. Dopiero jak samochód przejdzie wszystkie testy, zostanie on dostarczony do salonu. Gdzie przekazany zostanie on przez pracownika w stylistycznie nawiązującej do designu Vignale.Fot. Ford
W bardziej ekskluzywnej wersji Forda nie mogło się także obejść bez znaczących modyfikacji samego nadwozia jak też wnętrza. Zmieniony został grill, który jeszcze bardziej podkreśla indywidualność samochodu. Mondeo Vignale otrzymał nowe lżejsze w stylistyce 18” felgi ze stopów lekkich. Specjalnie dla tej wersji przygotowane zostały lakiery, które idealnie podkreślają chromowe wstawki, które użyte zostały wzdłuż nadwozia. Wnętrze stanowi samą klasę dla siebie, wysokiej jakości materiały tworzą ekskluzywne i luksusowe ambiente.Fot. Ford
Komfort, którego pozazdrościć mogą inne samochody z segmentu premium. Ford w swoim topowym modelu wykorzystuje między innymi wysokoprężną jednostkę napędową. Oprócz wielu walorów ekonomicznych, silniki te mają jednak jeden duży minus, hałas. Ford wyposażył Mondeo Vignale w specjalne trzy mikrofony, które na bieżąco monitorują hałas generowany i przedostający się do kabiny, tak aby poprzez zaawansowany system móc zneutralizować te przeszkadzające dźwięki. Do dyspozycji wersji Vignale dostępne będą w sumie pięć jednostek napędowych. 180 lub 210 konny silnik wysokoprężny, 203 lub 240 jednostka benzynowa, lub też ekologiczna 187 konna hybryda. W przypadku 180 konnej jednostki wysokoprężnej zastosowany został napęd na 4 koła.Fot. Ford
Nowoczesne technologie, które ułatwiają kierowanie tym dużym samochodem nawet w mieście. Ford Mondeo wyposażony został w nowy system automatycznego parkowania, który dodaje możliwość parkowania poprzecznie, dotychczasowe pomagały wyłączenie w równoległym. System pomaga także w wyjeżdżaniu z zaparkowanego miejsca. Dodatkową nowością to innowacyjne pasy wyposażone w Airbag. Dzięki temu siła, która wpływa podczas zderzenia rozprowadzana jest na większą powierzchnie, a moc oddziałująca na człowieka zmniejsza się aż o 1/5.