New Beetle R Concept wśród elity VW

Rozmiar tesktu A A A
-
New Beetle R Concept wśród elity VW
Volkswagen R GmbH, niedaleko Wolfsburgu, to prawdziwe koszary wojskowe dla seryjnych modeli marki. Jest tam już mocny skład w postaci supersportowej wersji Polo, Golfa, Scirocco, Passata i Touarega. Niebawem dołączy do nich sławny ze swego "radosnego kształtu" New Beetle, którego misją będzie... Dorosnąć.


Błyszcząca Czerń

Wersja R jest jeszcze w stadium projektowym, ale już na jej podstawie możemy określić, jaki będzie model finalny. Gdy czyta się raport od Volkswagena, na czoło wizji wysuwa się nazwa "Black High Gloss" i nie jest to oznaczenie żadnego tajnego systemu Nitro, lecz kolor, którym wykończono wszystko - od elementów nadwozia, po instrumenty i siedzenia wewnątrz. Wydaje się, jakby cała reszta designu była tylko jego tłem.

pe-R-formance

Zaczyna się od trzech wlotów powietrza z przodu, gdzie kolor ten kontrastuje z "serio szarym" odcieniem karoserii. Centralny wlot pozwala "oddychać" silnikowi, a boczne - hamulcom. Wszystkie wtopione w przedni zderzak, który designerzy zupełnie przeprojektowali, poszerzając o całe 3 cm. Poniżej zobaczymy przedni spojler, wymyślony jako oddzielny, płaski splitter z chromowanym pasem - taki, jakich używa się standardowo w motorsporcie. Z kolei aby zapewnić odpowiednie chłodzenie jednostki napędowej, nawet w ekstremalnych warunkach, szczeliny wentylacyjne są umieszczone z jej lewej i prawej strony.

W tylny zderzak wkomponowano otwory wentylacyjne i 2 zestawy podwójnych, chromowanych rur wydechowych, dostarczające zapewne wymownego wrażenia wizualnego i akustycznego. Jest także dyfuzor, który współdziałając z tylnym spoilerem (znacznie obszerniejszym niż w innych modelach), zapewnia odpowiednią siłę docisku tylnej osi. New Beetle R postawiono na 20-calowych alufelgach "Talladega" - ten sam design, co w Golfie R i Scirocco R, tyle, że tamte mają 18 i 19 - calowe. Widać więc charakterystyczne, stylowe, trójkątne szprychy i sportowe zaciski.

Ci, którzy są zaznajomieni z 200-konnym Beetle 2.0 TSI, znają potencjał tego auta - model R ma jednak osiągami dorównywać Golfowi R i Scirocco R. Z tego też względu pożyczył sobie od nich turbiny. Dzięki tej od Golfa dostanie do dyspozycji 270, a od Scirocco - 265 KM.

Inside

Wnętrze ma być specyficzne dla całej serii R. Przednie fotele, mimo, że kubełkowe, mają w sobie kroplę luksusu w postaci wyściełania skórą Nappa i wytłoczonej litery R. Z tego punktu siedzenia w oczy rzuci się zestaw 3 wskaźników, z prędkościomierzem pośrodku. Volkswagen nawet na moment nie pozwoli nam zapomnieć, że siedzimy w absolutnie stanowczej wersji New Beetle. Również za pomocą wspomnianej wcześniej, szlachetnej czerni wykończeń.

Subiektywna Suma

Zanim pojawił się Mini Cooper S, trudno było sobie wyobrazić, że samochód zaprojektowany do bycia przyjemnym towarzyszem podróży dla pań, może zmienić wizerunek na bezkompromisowy. Jednak trend na rynku, polegający na usportawianiu wszystkiego, co ma koła, rozwinął się na tyle, że zapowiedź New Beetle R nie wzbudza już zbyt wielkiego zaskoczenia. Powinniśmy się po prostu spodziewać, że VW dopilnuje, aby litera "R" nie straciła przez ten model swego prestiżu.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Portos22 - 2012-07-03 10:59:13
VW z Beetlem idzie chyba w dobrą stronę. Widziałem ostatnio sportową wersję w Autoremo i wygląda bez porównania lepiej od New B. Dlatego ciekawi mnie co wymyślą w tej R-ce.

Paweł Robert Kostecki - 2011-11-05 22:14:44
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/New_Beetle_R_Concept_wsrod_elity_VW

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2019 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt