Porsche Macan - nowy segment dla niemieckiego producenta

Rozmiar tesktu A A A
-
Porsche Macan - nowy segment dla niemieckiego producenta
Słowo Macan bierze się z języka indonezyjskiego i oznacza nic innego, jak tygrys. Tak też Porsche chciałoby, aby widzieli go konsumenci: jako niepozorny, miły i łatwy w obsłudze, poukładany i kompaktowy, ale w razie potrzeby wystarczająco silny, aby sprostać wszystkim sytuacjom drogowym. Pod względem designu zewnętrznego raczej próżno szukać innowacji. Porsche musi wyglądać jak Porsche, niezależnie od gabarytów i użyteczności. Produkcja modelu będzie odbywać się niedaleko Polski, w Lipsku.


Fot. Porsche

Macan będzie występować w trzech odmianach. Podstawowa - Porsche Macan S1 - będzie napędzana 3-litrową jednostką o mocy 340 KM. Tak więc nie ma się co obawiać aby zabrakło temu SUVowi sił. Cała moc silnika przekazywana jest na wszystkie osie, zaś za zarządzanie odpowiadać będzie 7-biegowa dwu-sprzęgłowa skrzynia. Tak też nie może dziwić wynik 5,4 sekundy do 100km/h. Czas ten polepszyć można jeszcze o 0,2 sekundy, pod warunkiem, że Porsche Macan otrzyma pakiet Sport Chrono.

Fot. Porsche

Druga wersja nazywać będzie się Porsche Macan S Diesel2. Jak już sama nazwa wskazuje, za napęd będzie służyć jednostka wysokoprężna o takiej samej pojemności 3 litrów. Siła, którą wytwarza napęd, wynosi 258KM. Także tutaj moc rozdysponowywana zostaję na wszystkie koła. Czas do pierwszych 100km/h wynosi 6.3 sekundy. Także ten model może zostać doposażony o pakiet Sport Chrono z takim samym efektem zwiększającym przyspieszenie.

Trzecia i najmocniejsza edycja nowego Macana, oznaczona Turbo3, wyposażona została w jednostkę o pojemności 3.6l i mocy 400 KM. Wynik do pierwszej 100km/h wynosi w tej wersji tylko 4,6sekund, czym nie pogardziłby niejeden usportowiony samochód segmentu C.

Fot. Porsche

Wewnątrz Macan prezentuje się przestronnie i sportowo, jak przystało na prawdziwe Porsche; w ramach wystroju wnętrza zapożyczonych zostało wiele elementów z modelu 918 Spyder. Mimo, że w samochodzie jest sporo miejsca, zagospodarowano je technicznie tylko w nieduży 4,8” monitor dotykowy.

Pierwsze modele pojawią się u dealerów w kwietniu 2014 roku. Cena podstawowego modelu Macana zaczynać będzie się w Niemczech od 57 930 Euro, zaś dla podstawowego Turbo3 będzie trzeba już sięgnąć po 79 826 Euro do kieszeni.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2013-11-21 01:03:23
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Porsche-Macan-nowy-segment-dla-niemieckiego-producenta

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2021 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt