Fot. EuroNCAP
Pełną pulę zgarnęły dwa większe samochody, które zmierzyły się z twardymi przeszkodami. Najlepiej podczas testów spisał się Suzuki Vitara dając bezpieczeństwo w 89% dla dorosłych, 85% dla dzieci, 76% dla pieszych, zaś zaawansowane systemy aktywnego bezpieczeństwa ocenione zostały na 75%. Trochę gorzej w ochronie dorosłych spisał się największy rodzinny Renault, osiągając wynik w tej dziedzinie na poziomie 82%. Jak przystało na rodzinny samochód 89% w ochronie dzieci jest bardzo dobrym wynikiem. Także pieszy może czuć się bezpieczniej podczas wypadku z tym samochodem, 70%. Nowoczesne rozwiązania, które aktywnie wspierają kierowce ocenione zostały na 80%.Fot. EuroNCAP
Gorzej wypadły w tym kompaktowe samochody. W przypadku Fiata nie można mówić o wpadce pasywnego bezpieczeństwa 86% dorośli, 85% dzieci oraz 74% piesi. Słabą stroną Fiata okazały się aktywne systemy bezpieczeństwa, które niestety ale ściągnęły całkowity wynik włoskiego reprezentanta do 4 gwiazdek osiągając zaledwie 64% w tej dziedzinie.Fot. EuroNCAP
Także Mazda nie może uznać tego testu do najbardziej udanych. Małe wymiary samochodu, dają duży poziom bezpieczeństwo dorosłym 86% oraz przechodniom 84%. Trochę gorzej mają dzieci z wynikiem 78%, co też nie jest najgorszym wynikiem. Ale tak jak u włoskiego Fiata, słabą stroną okazały się aktywne systemy bezpieczeństwa i brak między innymi systemu do automatycznego hamowania w przypadku napotkania przeszkody. Co skłoniło EuroNCAP do przyznania japońskiemu samochodu tylko 64% w tej dziedzinie.Fot. EuroNCAP