Evos Concept - nowa twarz Forda

Rozmiar tesktu A A A
-
Evos Concept - nowa twarz Forda
Zaprezentowany podczas targów IAA 2011 we Frankfurcie model koncepcyjny Ford Evos, to więcej niż po prostu pojazd, który powstanie za kilka lat. Tak jak pokazany w 2005 roku Ford Iosis, nowy Evos stanowić będzie wzór technologiczny i stylistyczny dla przyszłych modeli marki na następne kilka lat. Pierwszy model przejmujący jego cechy ma zostać zaprezentowany już niebawem na targach w Genewie.


Samochód - twój najlepszy przyjaciel

Personalizacja to słowo, które inżynierowie Forda wzięli sobie mocno do serca, jednak co to oznacza dla przeciętnego Kowalskiego? Mianowicie to że samochód "uczy się swojego właściciela" i wspomaga go wszędzie tam, gdzie może. Współpraca między urządzeniami elektrycznymi w dniu dzisiejszym pozwala nam ułatwiać zarówno życie prywatne, jak i zawodowe.

Dla przykładu:

Samochód zsynchronizowany jest z terminami naszych spotkań. Na bieżąco pobiera z internetu dane o korkach i zaleca ewentualne trasy objazdów, abyśmy zdążyli na czas.

lub

Mamy zły nastrój, jesteśmy mocno podenerwowani, Ford Evos sam dobiera odpowiednią uspokajającą muzykę, a nawet dostosowuje zawieszenie, aby podróż była mniej stresująca i byśmy mogli zrelaksować się.

Przykładów można mnożyć. Bardzo prawdopodobne, że niedługo będziemy mogli prowadzić rozmowy z naszym samochodem, jak w serialu "Nieustraszony" z Davidem Hasselhoffem.

Ford Evos Concept - lekarz pierwszego kontaktu

Specjaliści marki opracowali już rozwiązania, które monitorują na bieżąco zdrowie kierowcy, jednak jak dotychczas nie zostały one zastosowane w żadnym z modeli. Evos, jako pionier wśród przyszłych fordów, kontroluje stan fizyczny kierowcy i wedle tego dostosowuje warunki jezdne pojazdu.

Koniec z kichaniem podczas jazdy. Ucieszy to przede wszystkim alergików. Concept wyposażony jest w zaawansowany system kontroli powietrza. Cały czas pobiera informacje na temat stężenia alergenów w otoczeniu i samodzielnie podpowiada trasę, która jest najmniej nimi nasycona.

Hybrydy mają miejsce także wśród przyszłych pojazdów Forda

Dotychczas Hybrydy tej marki nie grają dużej roli w motoryzacyjnym świecie. Na rynku polskim nie mamy dostępnego żadnego samochodu z tą formą napędu. Jednak zmieni się to w przyszłych modelach. Pierwszy w Europie ma być Ford C-max, który pojawi się w 2013 roku. Napęd hybrydowy będzie pracował w 3 trybach - silnik spalinowy i elektryczny, tylko spalinowy, lub tylko elektryczny. Ford Evos, który dodatkowo wyposażony jest w personalizację pojazdu na podstawie zachowania kierowcy w ruchu i jego dotychczas wybieranych tras, sam wybiera optymalny napęd i proponuje alternatywne drogi dojazdu tak, aby zaoszczędzić na kosztach użytkowania przejazdu.

Uwodzicielski Ford

Nowa linia prezentuje zwrot o 180 stopni względem aktualnych trendów w motoryzacji. Zamiast dużych lamp znajdziemy małe, ale ponadprzeciętnie wydajne laserowe reflektory - które nie tylko są bardziej ekologiczne, ale także zagwarantują lepszą widoczność, bez oślepiania jadących z naprzeciwka kierowców.

Długość Evosa jest typowa, jak dla samochodu segmentu C - 4,5m długości. Szerokość natomiast wchodzi lekko w segment D i wynosi 1,97m. Wysokość to niecałe 1,4m, a rozstaw osi - 2,74m. Te wszystkie wartości nadają Fordowi bardzo sportowej linii.

Kolejnym atrybutem są dosyć nietypowe jak na tę markę drzwi, które zarówno z przodu, jak i z tyłu, otwierają się do góry. Zauważyć możemy również brak słupka c, tak jak to było w niedawno zaprezentowanym modelu B-max.

Kierowca jest najważniejszy

Tak w skrócie można opisać wnętrze samochodu. Oprócz układu instrumentów pokładowych, sporo pod tym względem daje technika, która dodatkowo stawia prowadzącego w centrum uwagi.

Nad górną częścią deski rozdzielczej znajduje się przezroczysta powierzchnia, na której wyświetlane są dodatkowe informacje na temat pojazdu oraz systemów audio-informatycznych.

Przyszłość należy do pionierów

Ford prezentując Evosa Concept stał się ponownie jednym z pionierów na rynku. Tym razem pod kątem interakcji człowieka z samochodem. Przy coraz bardziej technologicznie zaawansowanym świecie, firma, która będzie potrafiła zaprezentować najłatwiejszy, a zarazem najbardziej funkcjonalny środek poruszania się po świecie, ma zagwarantowany sukces na kilkanaście kolejnych lat. Ford, jako jedna z nielicznych firm, idzie właśnie w tym kierunku. Jeżeli konkurencja prześpi ten moment, to właśnie tej marce zapowiada się wspaniała przyszłość. I tak 2011 może stać się drugim w jego historii najważniejszym rokiem po 1908, kiedy to Ford wprowadził pierwszą rewolucję w motoryzacji.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Michał - 2011-11-05 00:44:44
I gdzie tu przyjemność z jazdy jak wszystko komputer za ciebie robi? To można od razu pograć w NFS na to samo wyjdzie.

Paweł Kostecki - 2011-11-01 17:03:49
System może stwierdzić że się nie nadajesz i zagrażasz sobie i inny i się zatrzyma otworzy drzwi i będzie kazał iść na piechotę.

Kacprowicz - 2011-10-30 20:02:20
Z tyłu to trochę BMW X6, ale innowacja godna uwagi. Oby im się udało. Chociaż jeśli ten system ma pomagać mi podczas zdenerwowania, wolałbym, żeby wskazał drogę na najbliższy tor wyścigowy lub autostradę, niż zmiękczać zawieszenie i puszczać downtempo.

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt