Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 24-08-2012 W życiu każdego samochodu nadchodzi czas, kiedy musi zostać zastąpiony przez nową generację, lubchoćby zostać trochę odświeżony. Land Rover najwidoczniej postanowił jeszcze bardziej ucywilizować Freelandera. Skok pomiędzy pierwszą, a drugą generacją był już ogromny. Tym razem otrzymał także szczyptę elegancji - w garniturze będzie nam z nim do twarzy.
Nowa wersja Land Rovera Freelandera 2 utrzymała swoją linię i nadal ma 4,5m długości, 2,19m szerokości (licząc z lusterkami) i 1,74m wysokości. Rozstaw osi wynosi również niezmiennie 2,66m.Zmiana nastąpiła jednak w silnikach. Do 4 znanych już jednostek doszedł nowy, 2-litrowy, 240-konny silnik benzynowy, z momentem 340 Nm. Model wyposażony jest w 6-biegową, automatyczną skrzynięoraz napęd na 4 koła. Pozostała oferta silników nie zmieniła się. Nadal dostępne będą 2 jednostki wysokoprężne o mocy 150 KM + napęd na wszystkie koła, jak też 190-konna jednostka SD4 i eD4, o mocy 150KM.
Na zewnątrz w nowym Freelanderze znalazły się między innymi nowe światła przednie i tylne, bazujące na LED'ach. Ponadto doszły 3 nowe lakiery ( Ebony, Ivory i Pimento ).
Pod kątem audio w nowym Freelanderze raczej nie będzie na co narzekać - do dyspozycji producent dał 2 systemy marki Meridian. Jeden ma 380W, a drugi 825W. Jednak w wersji podstawowej znajdzie się tylko system o mocy 80W, z 8 głośnikami. Nowością w Freelanderze będzie możliwość instalacji kamery cofania.
W samochodzie ponadto znalazło się wiele z dostępnych na rynku systemów bezpieczeństwa. Między innymi ABS z EBD, (ETC elektroniczna kontrola trakcji), EBA (elektroniczny asystent hamowania), CDC (kontrola hamowania podczas pokonywania zakrętów), DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i RSC (kontrola przechyłu).