Fot. Mazda
Mazda po wielu chudych latach, które skutkowały nawet tym, że japoński producent musiała wycofać się z polskiego rynku. Powrót Mazdy, można śmiało nazwać mianem wejścia smoka. Odważna stylistyka, nieprzerwane zaufanie do wybranej wiele lat temu technologi napędów opłaciły się. Teraz mamy okazję przywitać na naszym rynku najmłodszy i chyba jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli patrząc po trendach sprzedażowych na europejskim rynku. Mazda CX-3 tak jak jego więksi i starsi bracia będzie podzielony na 4 wersje wyposażeniowe: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY oraz SkyPASSION.Fot. Mazda
Mazda CX-3 występować będzie zarówno w wersji z napędem na przednią oś jak też na wszystkie cztery koła. Dodatkowo wersje z silnikiem wysokoprężnym wyposażone będą z innowacyjnym systemem i-ELOOP. Służący do odzyskiwania energii podczas hamowania, która potem wykorzystywana zostaje podczas ruszania samochodu. Obniżając przy tym mocno spalanie pojazdu. Jednostki benzynowe będą bazować na dwu litrowej jednostce o mocy 120 lub 150 koni mechanicznych. W przypadku jedynego diesla będzie to silnik o pojemności 1.5l i mocy 105 koni. We wszystkich przypadkach dostępna będzie skrzynia manualna jako podstawowa wersja z możliwością wyposażenia samochodu w automatyczną. Napęd na wszystkie cztery koła będzie dostępny zarówno w silniku wysokoprężnym, jak też silniejszej jednostce benzynowej.Fot. Mazda
Pod kątem bezpieczeństwa pasywnego, każdy model będzie posiadał 6 poduszek powietrznych oraz inne podstawowe rozwiązania. Dodatkowo dostępne będą systemy bezpieczeństwa aktywnego z pakietu i-ACTIVESENSE. Obejmujące takie rozwiązania jak monitorowanie martwego kąta, automatyczne hamowanie przed przeszkodami przy niskich prędkościach i wiele więcej. W wersji SkyGO oprócz podstawowych poduszek znajdziemy: komputer pokładowy, klimatyzację manualną, gniazdko AUX oraz USB jak też elektryczne sterowane i podgrzewane lusterek oraz obowiązkowy od tego roku system do monitorowanie ciśnienia w oponach.