
Mimo, że nowa CR-V będzie nawiązywać do swoich poprzedników, model ma mieć nowe atuty. Patrząc z zewnątrz, nowa Honda zmalała o 3 cm i straciła na wzroście 0,5 cm. Jednak mimo zmniejszenia zewnętrznych obrysów, w środku nie stało się ciaśniej. Zabrano przede wszystkim przestrzeń przedniego zderzaka, który i tak nie był widoczny dla kierowcy. Dzięki temu CR-V pozwala na bardziej intuicyjne parkowanie lub jazdę blisko innego pojazdu, choć bez czujników parkowania nadal może być trudno.
Jak to zazwyczaj bywa w nowych wersjach starszych modeli, najwięcej uwagi poświęcono wnętrzu. Kierowca i pasażerowie są najważniejsi, toteż w środku CR-V znalazło się sporo nowości i ułatwień. Na przykład tylna kanapa została obniżona o 3,8 cm, dzięki czemu siedzimy wygodniej, niż w poprzedniej wersji. Ponadto składanie jej na płaską powierzchnię można wykonać za pomocą jednego ruchu. Zastosowano tu nowe materiały, które obniżają o 3 dB poziom hałasu, dostającego się do wnętrza samochodu.