Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 10-06-2011 W Paryżu w 2010 roku zaprezentowany został model przedprodukcyjny nowej Astry GTC. Rok później od tamtego wydarzenia samochód ten ma świętować swoją oficjalną światową premierę. Będzie to miało miejsce na zbliżających się Targach we Frankfurcie nad Menem, planowanych na 15 - 25 września. Jednak zamówić u dealera ten samochód będzie można dużo wcześniej, bo już na przełomie czerwca / lipca tego roku - wtedy poznamy także ceny. Nowy model Opla będzie produkowany w Polsce, w fabryce gliwickiej i będzie dostępny w dwóch wersja wyposażeniowych, z 4 silnikami do wyboru.
Dla uzyskania bardziej sportowych proporcji nadwozia nowy Opel Astra GTC został obniżony o 1,5 cm względem swojej normalnej wersji. Zwiększył się także rozstaw osi - o 1 cm, oraz kół - z przodu o 4 cm, a z tyłu o 3 cm. Powinno to pozytywnie wpłynąć także na komfort jazdy. Jednak najważniejszą różnicą między zwykłą Astrą a wersją GTC jest zastosowane przedniej kolumny (HiPerStrut). Wobec McPhersona HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia zwrotnicy oraz krótszy promień zataczania. Poprawia to prowadzenie i oferuje kierowcom bardziej sportowe czucie samochodu.
Na premierę Opel przygotował tylko 4 silniki. Do dyspozycji będą 3 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężna. Diesel będzie miał moc 165KM i dostarczał 380Nm, dzięki czemu 100 km/h osiągniemy w 8.9s. Silniki benzynowe, które będą dostępne na początku, mają moc 120KM, 140KM i 180KM. Kolejna gama jednostek napędowych zaprezentowana ma być na targach we Frankfurcie, a najbardziej sportowa wersja modelu pojawi się dopiero w 2012 roku.