Pierwszy prawdziwy wyczynowy Hyundai

Rozmiar tesktu A A A
-
Pierwszy prawdziwy wyczynowy Hyundai
Koreańskie producent Hyundai raczej nie słynie od aut sportowych. Pierwsze kroki w tej dziedzinie poczynione zostały wraz ze starem w rajdach WRC w 2014 roku. W 2015 Hyundai po raz pierwszy zaprezentował swoją wizję sportowego samochodu o nazwie N 2025 Vision Gran Turismo. Na szczęście nie musimy czekać do 2025 roku. Teraz Hyundai zaprezentował model Hyundai i30 N. Samochód który rozpoczyna także nowy rozdział w historii koreańskiej marki. Od teraz sukcesywnie pojawiać mają się także sportowe wersje pozostałych modeli w ofercie koreańskiego producenta.


Fot. Hyundai

Hyundai i30 N, jak sama nazwa skazuje bazuje na najpopularniejszym aucie w ofercie Hyundai kompaktowym i30. Naturalnie rzecz biorąc i30 N wyróżnia się zdecydowanie bardziej sportowym nadwoziem, które cechuje się zmniejszonym oporem powietrza i lepszymi aerodynamicznymi właściwościami. Te dodatkowo wspierane są o mocno zmodyfikowane podwozie. Pod maską nowego sportowego auta, znajduje się 2.0l silnik T-GDI o mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowy 353 Nm. Ten wynik pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy.

Fot. Hyundai

Oprócz standardowej wersji Hyundai i30 N będzie posiadać także specjalny pakiet Performace. Ten do wyposażenia wniesie kilka elementów takie jak 19 calowe felgi zamiast standardowych 18. Do tego dochodzą jeszcze wyczynowe opony Pirelli P-Zero. Wyposażony w ten pakiet samochód może pochwalić się do tego większymi tarczami hamulcowymi oraz elektronicznym mechanizmem różniczkowym o ograniczonym poślizgu. Dodatkowo w tej wersji samochód otrzymuje dodatkowe 25 KM w swojej jednostce napędowej. To pozwala na osiągniecie 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy.

Fot. Hyundai

Dzięki temu że Hyundai i30 N bazuje na wersji standardowej i30, sportowa wersja samochodu może zostać wyposażona we wszystkie elementy, które oferowane są w tym modelu. Tak też zamiast standardowego 5 calowego ekranu na pokładzie może znaleźć się większy i bardziej czytelny 8 calowy ekran. Jednak wobec standardowej wersji kompaktowego koreańskiego samochodu dochodzi jedna aplikacja, kóra na bieżąco pokazuje użytkownikowi aktualny moment obrotowy, ciśnienie w turbosprężarce czy też licznik okrążeń i przyspieszenia.

Fot. Hyundai

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2017-07-15 09:48:48
Tu możesz podyskutować o artykule: http://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Pierwszy-prawdziwy-wyczynowy-Hyundai

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt