Renault Twingo, powrót do korzeni i trochę dalej

Rozmiar tesktu A A A
-
Renault Twingo, powrót do korzeni i trochę dalej
Ponad dwadzieścia lat temu na rynku pojawiła się pierwsza generacja Renault Twingo, samochód wywołał wtedy małą rewolucje na rynku motoryzacyjnym. Francuski producent pokazał, że można stworzyć nie duży, ale mimo to pojemny i przestronny samochód. Wraz z premierą drugiej generacji, Renault stracił tą kluczową cechę w tym modelu, wykorzystując trochę popularność poprzednika. Jednak teraz nowy Renault Twingo ma powrócić do swoich korzeni, a dodatkowo otrzymać najlepsze co było w jeszcze starszym modelu, Renault 5.


Fot. Renault

Nowy Renault Twingo to wszystko tylko nie nudny samochód. W przedniej części nadwozia widać pokrewne rysy znane z pierwszej generacji tego modelu, wzbogacone o kształt lamp z Renault 5. Oczywiście konstrukcyjnie zastosowano najnowsze rozwiązania zarówno technologiczne jak też materiałowe. Warto także wspomnieć, że Renault Twingo będzie miało niemieckiego brata w formie Smarta ForTwo. Nad rozwojem małego samochodu Renault wraz z Daimlerem pracowali od 2008 roku.

Fot. Renault

Ciekawym rozwiązaniem w ramach zwiększenia ładowności samochodu, było przeniesienie silnika z przodu pojazdu, pod bagażnik. Przez to zyskano nie tylko na dodatkowym miejscu, ale także przeniesienie napędu z przednich kół na tylną oś. Pojazd dostępny będzie w jednym z dwóch silników benzynowych, nowa 1l jednostka o mocy 70 KM i momencie obrotowym 91 Nm. Druga mocniejsza, ale już stosowana jednostka w samochodach tego producenta - 0,9l napęd o mocy 90KM i 135Nm.

Fot. Renault

Przełożenie silnika do tyłu pozwoliło konstruktom na kilka kluczowych zmian w konstrukcji samochodu. Jedna z nich to powiększenie miejsca wewnątrz samochodu aż o 22 cm, przy jednoczesnym skróceniu pojazdu o 10 cm. Wymiary nowego Renault Twingo prezentują się następująco 3.59m długości, 1.64m szerokości i 1.55m wysokości. Rozstaw osi także znacznie urósł do 2.49m, co daje dodatkowe 13cm wobec aktualnej generacji. Pojemność obu bagażników wynosi razem 271l, rozkłada się to na 219l z tyłu o raz 52l z przodu. Maksymalna długość przedmiotu do przewozu to 2.20m. Kolejnym plusem nowego usytuowania jednostki napędowej, to zwiększenie możliwości skrętnych Renaulta Twingo, co stanowi duży atut w użytkowaniu miejskim - do pełnego zawrócenia wystarczą niecałe 9m.

Fot. Renault

Mocna strona nowego Renault Twingo to jego bogate wzornictwo, każdy kupujący będzie mógł dostosować samochód zgodnie ze swoim upodobanie i wizją. Warto także zaznaczyć, że samochód będzie można wyposażyć w jeden z dwóch dostępnych systemów multimedialnych. Jeden to już tradycyjny dotykowy ekran do sterowania samochodem, zaś drugi wykorzystuje komórkę, na którym wyświetla wszystkie informacje związane z multimediami i informacjami pojazdu.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2014-03-23 12:11:25
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Renault-Twingo--powrot-do-korzeni-i-troche-dalej

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2019 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt