Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 01-03-2017 Jak już przystało, krótko przed targami w Genewie musi się odbyć test pozostałych aut, które trafiły do finału Car of the Year. W tym wypadku jest to model Toyota CH-R oraz Citroen C3. Pierwszy z nich spełnił wkładane w model nadzieje uzyskując bez większych problemów 5 gwiazdek. Oferując przede wszystkim dorosłym pasażerom bardzo wysoki poziom ochrony, nie zabrakło także wielu punktów za wysokiej jakości systemów aktywnego bezpieczeństwa. Francuskie auto Citroen C3 musiało zadowolić się z czterema gwiazdkami. Ponadto testowane zostały jeszcze kolejne cztery auta, Audi Q5, Land Rover Discovery, Fiat 500 oraz Ford Ka+. Pierwsze dwa wymienione modele uzyskały tak jak Toyota pięć gwiazdek. Dwa pozostałe maluchy Ford Ka+ i Fiat 500 tylko trzy.
Audi Q5 oraz Land Rover Discovery to solidni producenci kładących duży naciska na bezpieczeństwo swoich klientów. W obu modelach widać te starania. Gdzie Audi przeważa w zakresie pasywnego bezpieczeństwa, tam Land Rover nadrabia aktywnymi systemami. Najlepiej ze wszystkich testowanych aut w tej puli i wypadła Toyota CH-R nie ustępując w żadnym z zestawień. Największa wada modelu Citroen C3 był brak szeregu rozwiązań aktywnego systemu bezpieczeństwa. Pozostałe wyniki były zbliżone do tych co uzyskały modele po pięć gwiazdek.
W przypadku amerykańskiego producenta Ford jest to druga z kolei niska ocena testowanego modelu przez EuroNCAP. Poprzednio Ford Mustang nie przeszedł najlepiej testów zderzeniowych uzyskując wyłącznie dwie gwiazdki. W przypadku modelu Ford Ka+ słabe wyniki auto uzyskało w zakresie ochrony klatki piersiowej. W przypadku Fiata 500 tak niski wynik nie może dziwić. Wręcz można sądzić że i tak jest bardzo dobry. Wprowadzony prawie 10 lat temu model do sprzedaży. Przeszedł raczej kosmetyczne zmiany niż gruntowne odnowienie, co widać w po uzyskanych wynikach w teście. Dużym minusem w obu modelach był brak autonomicznego systemu hamowania, przez co Ford Ka+ między innymi przekreślił sobie szanse na cztery gwiazdki. Gdyby jednak trzeba było wybrać między jednym, a drugim autem. Ford Ka+ byłby zdecydowanie bezpieczniejszym wyborem. Wyniki kolejnych testów udostępnione zostaną już 12 kwietnia.