Qoros 3, chinska gwiazda na razie nie dla Europy

Rozmiar tesktu A A A
-
Qoros 3, chinska gwiazda na razie nie dla Europy
Od wielu lat Chińskie firmy motoryzacyjne próbowała wejść na europejski rynek. Jednak na drodze stawały im początkowo problemy z prawami intelektualnymi. Po pokonaniu tej blokady, poprzez wykupywanie licencji do starych nie produkowanych już przez koncerny samochodów. Ten krok miał jednak wadę, że konstrukcje te były bardziej zabijające niż chroniące. Ale po latach niepowodzenia na rynku pojawił się Qoros 3.


Fot. Qoros

Qoros 3 to model segmentu C, występuje on zarówno jako stateczna limuzyna jak też, bardziej uniwersalny hatchback. Mimo, że chiński producent Qoros naprawdę postarał się stworzyć całkowicie niezależny i swój produkt. Widać po nim rozwiązania spotykane w poprzednich lub też aktualnych generacjach samochodów innych marek. Cała konstrukcja nadwozia jest spokojna i ułożona, brak wyrazistego motywu jak też wyróżniających samochód charakterystycznych cech.

Wymiary dla obu wersji prezentują się następująco:
WersjaDługośćSzerokośćWysokośćRozstaw osiBagażnik
Hatchback4.438 m1.839 m1.445 m2.690 m403l / 1105l
Sedan4.615 m1.839 m1.445 m2.690 m450l / 900l


Fot. Qoros

Wybór silników w tym modelu został ograniczony do jednej jednostki benzynowej w dwóch wersjach. Pojemność silnika wynosi 1.6l, a dostępny jest jako zwykła jednostka lub też jako turbodoładowana. Moc, którą udało się uzyskać z wolnossącej to 126KM oraz maksymalny moment obrotowy 155Nm. Turbodoładowana generuje moc 156KM i maksymalny moment obrotowy 210Nm. Słabsza wersja jednostki dostępna będzie zarówno z 6 biegową manualną, jak też automatyczną skrzynią. Mocniejsza tylko z przełożeniem automatycznym.

Fot. Qoros

Wnętrze Qoros'a mocno zainspirowane zostały od pojazdów naszego zachodniego sąsiada. Widać to zarówno w prowadzeniu linii, jak też rozłożeniu pewnych elementów. Jednak na duży plus samochodu, nie znajdziemy w nim wykorzystanych słabej jakości materiałów. Wręcz przeciwnie nawet najniższa wersja wyposażeniowa, sama w sobie może pochwalić się odpowiednim poziomem komfortu zarówno siedzisk jak też elementów, z którymi kierowca i pasażerowie mają kontakt pośredni. Warto także wspomnieć, że najwyższa wersja wyposażeniowa może dodatkowo wyposażona zostać w skórzane siedzenia.

Multimedialnie i technologicznie samochód, także nie musi się chować wśród konkurencji. Rozwiązania znane z dobrze wyposażonych pojazdów, znalazły się także w Qoros 3. Od dobrego nagłośnienia, po dotykowe ekrany czy też uruchamianie samochodu z przycisku. Wszystko to i więcej jest dostępna już w wersji podstawowej albo dostępne za niedużą dopłatą. Skutkiem tego jednak jest to, że cena samochodu nie jest chińska. Wersja podstawowa przeliczona na złotówki to 58 tyś zł, zaś najwyższa wersja to już ponad 80 tyś zł – prawdziwa europejska cena.

Fot. Qoros

Największym sukcesem tego samochodu to jego poziom bezpieczeństwa. Nie tylko, że Qoros 3 dogonił zachodnich producentów, a nawet ich prześcignął, zdobywając najwięcej punktów w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Jednak dla tych co mają nadzieje, że za chwilę pojawi się w naszym kraju salonów tego producent, jak grzybów po deszczu - zła wiadomość. Jak na razie rynek chiński jest priorytetem. Produkcja nie nadąża za zaspokojeniem rynku rodzimego, tak też pierwsze samochodu, które pojawia się w Europie najprawdopodobniej pojawią się dopiero w 2015 roku.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2014-04-11 23:23:28
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Nowosci-motoryzacyjne/Qoros-3--chinska-gwiazda-na-razie-nie-dla-Europy

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2020 Internetowy magazyn motoryzacyjny mój-samochód.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt