Volvo V60 pod prądem.

Rozmiar tesktu A A A
-
Volvo V60 pod prądem.
Hybrydy to przyszłość w motoryzacji, przynajmniej przez najbliższe kilka lat. Nie posiadanie takiego samochodu w swojej ofercie to grzech, który dyskwalifikuje markę w oczach ekologów. Kolejnym modelem w ofercie marki Volvo z tą formą napędu, będzie V60, które zostanie zaprezentowane na Targach w Genewie.


Hybryd na rynku jest wiele, wiec trzeba się jakoś wyróżnić wśród konkurencji. Dlatego napęd nowego V60 to połączenie najlepszych cech samochodów elektrycznych (których zasięg to 50 km), wydajnego silnika z niskim spalaniem, a także dynamicznego nadwozia kombi. Cały układ, o łącznej mocy 285KM, wystarcza, aby do 100km/h rozpędzić się w zaledwie 6,9s.

Samochód jest wyposażony w 2 układy napędzające. Przednia oś otrzymuje swoją moc od silnika turbodiesla o mocy 215KM i momencie obrotowym 440Nm. Tylna oś natomiast wyposażona została w ERAD (elektroniczny tylny układ jazdy), w którym znajduje się 70 - konny silnik elektryczny, zasilany z kolei przez 12 kWh baterię litowo-jonową.

Nie musimy jednak używać obu napędów. Sami decydujemy, z którego chcemy w aktualnym momencie korzystać. Do wyboru mamy 3 opcje: "Pure", "Hybrid" i "Power". W trybie "Pure" samochód napędzany jest tylko i wyłącznie silnikiem elektrycznym, co daje nam możliwość przejechania do 50km, bez użycia silnika spalinowego. Tryb "Hybrid", jak sama nazwa wskazuje, korzysta z obu napędów, w sposób ekologiczny zmniejszając spalanie samochodu do zaledwie 2l/100km. Dzięki temu możemy na jednym baku przejechać nawet do 1200 km. Dzięki trybowi "Power" natomiast wycisnąć można całą moc z turbodiesla i silnika elektrycznego, co da nam 285KM i 640Nm , a tym samym możliwość rozpędzenia samochodu do 100km/h, jak już wcześniej wspomniałem, w niecałe 7 sekund.

Jednak na trybach jazdy się w V60 nie kończy. Samochód może również przykładowo obliczyć czas jazdy, na podstawie podanego przez kierowcę dystansu podróży, a w jej trakcje możliwie najlepiej wykorzystać właściwości obydwu swoich napędów, dzięki czemu możemy jeździć oszczędniej.

Czas ładowania baterii samochodu w domu lub na parkingu, zależy od napięcia sieci. W przypadku 16A, ładowanie baterii zajmie niewiele ponad 2 godziny, przy 10A to już 4.5 godziny, natomiast gdy mamy tylko 6A, samochód możemy ładować spokojnie przez całą noc, ponieważ potrwa to do 7.5 godziny.

Premiera nowego V60 odbędzie się 1 marca na targach w Genewie, jednak do sprzedaży samochód trafi dopiero w 2012 roku. Model ten jest efektem intensywnej współpracy pomiędzy Volvo Cars, a szwedzką firmą energetyczną Vattenfall.

mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Paweł Robert Kostecki - 2011-02-23 13:01:44
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Volvo_V60_pod_pradem_

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt